Skocz do zawartości


  • Ostatnie posty

    • Czy wiadomo już czy usb będzie audio out? Czy samo wejście media player.
    • AudioPro Link1 https://www.tophifi.pl/stereo/odtwarzacze-sieciowe/audio-pro-link1.html Taniej i lepiej może być ciężko.
    • Zanim wkleiłem ten mikro test zapytałem o zgodę na publikację właściciela sprzętu oraz autora tych słów, na co obaj wyrazili zgodę. Paweł, 2301L Twojego MODa jest cały czas własnością Piotrka "Pioruta". Trafiła do nas w ramach realizacji projektu na jakiś określony czas. Rzeczywiście mam wielkiego farta że dosłownie 200m dalej mieszka Bogdan który od dwóch lat stroi moje kolumny pod zestaw C/B2302. Ale żeby nie było nie jest to strojenie ekstremalne pod tylko ten zestaw ale w granicach neutralności. Taki wyznaczyliśmy sobie cel. Stroimy pod moje ucho, pod mój system ale kolumny mają grać równo, przenosząc wszystkie częstotliwości. Oczywiście są spadki w ramach jakiś moich preferencji niektórych częstotliwości. Ale nie są to spadki jakie widzę oglądając większość firmowych kolumn. Widziałem wykresy niekiedy naprawdę drogich kolumn i zastanawiałem się jak one mogą zagrać z dobrym sprzętem. Dla mnie często są to kolumny zadaniowe pod konkretny wzmacniacz lub źródło które to zrekompensują ułomności takich kolumn. Nie chce mi się rozpisywać o szczegółach ale bardzo często spadki są na skrajach pasma. Czasami góra robi ostry zjazd już przy 6-7kHz lub bas tak naprawdę zaczyna się od 60-90Hz, gdzie instrukcje chwalą się 20Hz (papier przyjmie wszystko).  Druga sprawa to pomiary w miejscu odsłuchu gdzie na dźwięk ma wpływ pokój. Tam dzieją się już ekstremalne fikołki. Dużo można zyskać zwrotnicami, nie tylko modulując wykres SPL ale samymi elementami zwrotnicy. Taki Mundorf nigdy nie zagra taką górą jak Audyn Copper Max czy Duelund. I niby tej góry jest tyle samo a jednak odczuwalnie mniej, ponieważ na Audynach jest ona szlachetniejsza, naturalniejsza, może nawet ciemniejsza. To samo dotyczy wewnętrznego okablowania. Jesteśmy na etapie wymiany go. Bogdan jest w trakcie testów i realizacji okablowania na bazie miedzi OCC, ale topologia takiego kabla to zabawa jak układanie modelu auta z zapałek. Odnośnie tego że CB2302 być może czegoś brakuje a CB2301L ma czegoś za dużo. Powiem tak, mój zestaw jest słuchany przez Bogdana od kilku lat, przeszedł prawdziwe katorgi i dręczenie różnymi sprzętami peryferyjnymi. Przeszedł kolumny strojone od bardzo jasnych, grających wyższą średnicą po dosyć ciemne grające dołem pasma. To samo ze źródłami, a najwięcej przewaliliśmy kabli. Jeżeli chodzi o Piotrka 2301L to jest u Bogdana grubo ponad rok (zaraz będzie dwa lata), gdzie non stop służy do strojenia kolumn i testów różnego sprzętu. Myślę że tu akurat słowa Bogdana są bardzo przemyślane. Czasami się nie zgadzamy w pewnych aspektach ale ogólnie mamy te same spostrzeżenia. Oczywiście audio to wrażenia subiektywne, myślę że kto przeczytał ten teścik mnie j więcej rozumie jakie preferencje dźwiękowe mamy. Zgadzam się że 2105 jest ciemniejsza, dlatego kocham jej słuchać, ta intymność dźwięku, bliskość i wielkość instrumentów jest powalająca. Ale to wszystko w granicach neutralności. Nigdy nie czułem braku góry słuchając 2105, tam całe pasmo (nawet to dolne) jest świetnie doświetlone. To chyba o to chodziło Bogdanowi opisując 2301L. Niby na samej górze jest lekki spadek w 2105 ale i tak każdy dźwięk nawet niskiej średnicy jest pięknie doświetlony, rozdzielczy i wypluwający detal. Oczywiście jak już zatargamy zestaw C2301/B2301L do mnie to zrobimy testy na wszystkie wariacje, sam B2302 (tego najbardziej jestem ciekaw), B2302 z C2301, B2301L z C2302. Nie wiem kiedy to będzie (sprawy rodzinne) ale obiecuję że to zrobimy zanim Piotrek nie zabierze sprzętu. Co do DRki mam takową ale z zasilaniem na 220V, po remoncie i konserwacji. I powiem szczerze, jak kiedyś ją pierwszy raz włączyłem to zbierałem szczękę z podłogi. Teraz jak słucham jej po C/B2302 to mam wrażenie że gra wzmak dwie klasy niżej. Może ja już się doszukuję jakiś ubytków na siłę ale to trochę inna kultura grania, spore uproszczenia w dźwięku. Na pewno gra twardziej i jaśniej niż CB2302. Ale oczywiście nadal to jest w granicach muzyki Sansui. Dodatkowo być może moje kolumny są dla niej zbyt dużym obciążeniem. Ostatnio miałem okazję słuchać Luxmana L-550A II grającego w klasie A. Napiszę tylko tyle, taka DRka to przy nim High-End przez duże H. Mogę wziąć udział w ślepym teście DRki i Luxmana, wizualizuję sobie ten pojedynek i ....zawsze wygrywam.    
    • Jest pierwsze zdjęcie urządzenia z targów.  
  • Ostatnio poruszane tematy

×
×
  • Utwórz nowe...