Audio - maj 2015

Audio - maj 2015

Audio - maj 2015
Audio - maj 2015

Spis treści

  • 6 AKTUALNOŚCI
  • 70 RYNEK I GIEŁDA
  • 98 GIBSON – GRA GITARA

HI-FI

  • 23 ODTWARZACZE PLIKÓW 2500–3000 ZŁ
  • 24 Denon DNP-730AE
  • 28 Marantz NA6005
  • 31 WZMACNIACZE 6500–7000 ZŁ 32 Arcam A39
  • 36 Exposure 3010S2
  • 40 Hegel H80
  • 44 Musical Fidelity M3Si
  • 48 Rogue SPHINX
  • 52 Soul Note SA300

HI-END

  • 15 MASTER BLUES
  • NAD M12 + M22
  • 57 ZESPOŁY GŁOŚNIKOWE 20 000 ZŁ, CZ. III
  • 58 DALI RUBICON 8
  • 64 DYNAUDIO FOCUS 340
  • 90 ALE JAJA I CUDA NA KIJACH
    • PHILIPS PS-1

    MUZYKA

    • 77 Wywiad - Stanisław Soyka
    • 78 Jazz i okolice
    • 84 Rock i okolice
    • 88 Klasyka

 

Dlaczego?

Niezwykły produkt Philipsa, który opisujemy bardzo obszernie, zasłużył sobie na jeszcze dodatkowe miejsce w "Audio", ponieważ zawiera nie tylko intrygujące rozwiązania konstrukcyjne, ale wiąże się też z ciekawym podejściem biznesowym. Oto doskonale znany producent gitar – amerykański Gibson – postanowił rozszerzyć obszar swojej działalności i wkroczyć do audio zarówno profesjonalnego, jak i domowego.

Pod hasłem Gibson Innovations zgromadzono kilka mniej i bardziej znanych marek. Znalazł się w tym gronie także Philips, oczywiście nie cały, ale jego dział produktów audio, rok temu zorganizowany jako Woox Innovations… Pewnie już coś pomyliłem, ale żeby opisać to bezbłędnie, nie wystarczy być redaktorem "Audio", trzeba być menadżerem, rozumiejącym mechanizmy korporacyjnych porozumień i transakcji. Kimś takim nie jestem, ale chwytam ogólną ideę – cały dorobek Philipsa w zakresie audio, wraz z jego logo, został kupiony przez Gibsona, który chce skompletować silną drużynę marek, dających mu mocną pozycję na rynku audio. Redaktorzy EISA zostali zaproszeni na specjalne spotkanie, na którym omówiono nową sytuację i plany Gibsona.

Przedstawiono analizę rynku, na który wkracza, analizę dość specyficzną, jednocześnie wnikliwą i wyraźnie ukierunkowaną. Może idealistyczną, może dyktowaną charakterem wcześniej prowadzonego, głównego biznesu gitarowego, a może jednak – bardzo trafną. Jeden z nas (redaktorów) zauważył, że było to bardzo amerykańskie podejście do tematu. Ja tak dobrze amerykańskiego stylu nie znam, lecz może miałem okazję go poznać.

Kluczowym pytaniem tej analizy było: Dlaczego ludzie lubią słuchać muzyki. Po czym okazało się, że na takie pytanie można udzielić bardzo rozwiniętej, a zarazem uporządkowanej odpowiedzi, uzyskanej na podstawie jakichś badań. Nie pamiętam szczegółów tej odpowiedzi, ale jest tam ileś głównych powodów, które dalej mają swoje warianty, np. słuchamy muzyki, bo lubimy się identyfikować z grupą, albo wręcz przeciwnie - bo lubimy się alienować.

Alienować możemy się dlatego, że czujemy się inni i lepsi, albo dlatego, że jesteśmy nieśmiali, a nieśmiali jesteśmy dlatego, że mieliśmy trudne dzieciństwo, albo dlatego, że jesteśmy bardzo dobrze wychowani, a jesteśmy... itd. Słuchamy muzyki, bo chcemy się relaksować lub wręcz przeciwnie – chcemy emocji, a emocje to mogą być wzruszenia albo entuzjazm, albo złość, albo... Bo lubimy energetyzować się muzyką podczas uprawiania sportu albo podczas pracy. Albo idąc ulicą, chcemy zwrócić na siebie uwagę, albo chcemy się odciąć od ulicznego zgiełku, albo...

I w związku z tym trzeba mieć dużo różnych produktów i marek adresowanych do różnych klientów, żeby odpowiedzieć na wszystkie, bardzo zróżnicowane potrzeby. A ja myślałem, że ludzie lubią słuchać muzyki... bo lubią, i że najważniejsze jest, że lubią właśnie, i między innymi dlatego sprzęt jest im potrzebny. Między innymi...

Testy w tym numerze

Recenzje w tym numerze

2016

2015

2014

Zobacz wszystkie
Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio