Audio - marzec 2017

Spis treści

  • 6 AKTUALNOŚCI
  • 79 RYNEK I GIEŁDA
  • 106 AUDIO VIDEO SHOW 2016

HI-FI

  • 15 Słuchawki 1000–1350 zł
  • 16 AKG K550 mk2
  • 17 Alpine SVH300
  • 18 Audio-Technica ATH-A990Z
  • 20 B&O Play H6
  • 21 Denon AH-MM200
  • 22 Focal LISTEN
  • 24 HiFiMAN EDITION S
  • 25 Musical Fidelity MF-200
  • 26 Sennheiser HD599
  • 28 Ultrasone PRO550i
  • 29 WZMACNIACZE SIECIOWO-STREFOWE 2500–2700 zł
  • 30 Definitive Technology W AMP
  • 32 Denon HEOS AMP HS2
  • 36 Paradigm PW AMP
  • 38 Sonos CONNECT:AMP (ZP120)
  • 42 Yamaha MUSIC CAST WXA-50

HI-END

  • 46 Zespoły głośnikowe 20 000–23 000 zł
  • 48 Audio Physic TEMPO PLUS
  • 54 Audiovector SR3 SIGNATURE
  • 60 Elac FS 249.3
  • 66 Piega CLASSIC 40.2
  • 72 Sonus faber VENERE S
  • 99 SREBRNA PŁYTA POD WYSOKIM NAPIĘCIEM
  • T+A PDP3000HV

MUZYKA

  • 81 Wywiad - Anna Maria Jopek
  • 86 Jazz i okolice
  • 94 Rock i okolice
  • 98 Klasyka

DO OSTATNIEGO BITU

W tym numerze, oprócz testu odtwarzacza T+A PDP3000HV, w aktualnościach pojawia się wzmianka o nowym, referencyjnym transporcie Chorda – Blu MkII. Pierwszy z nich odczytuje tylko płyty CD/ SACD, a drugi – wyłącznie CD. Chociaż obydwa mają wejścia cyfrowe dla sygnałów z zewnątrz (Chord "tylko" po to, aby je upsamplować, bo przecież nie zawiera DAC-a), to "kompakt" gra tutaj rolę główną. Również w przypadku T+A koszt mechanizmu i związanej z nim elektroniki na pewno stanowi dużą część kosztów całego urządzenia i określa cenę – którą jednak wielu klientów będzie gotowych zapłacić właśnie za to, aby dalej kręcić swoimi srebrnymi płytami, i to na najwyższym poziomie.

Obydwie marki nie należą do tak niszowych, aby podejrzewać je o audiofilski konserwatyzm, związany często nie tyle z przekonaniami, co z brakiem dostępu do najnowszych technologii. Wręcz przeciwnie – Chord i T+A to producenci o szerokich perspektywach i możliwościach, dobrze znani z projektów innowacyjnych i zaawansowanych.

Jeżeli więc oni oddają takie honory płycie CD, to coś jest na rzeczy, czego nie wypada lekceważyć. Na pewno nie jest to renesans o takim kolorycie i rozgłosie, jaki towarzyszy powrotowi czarnej płyty. Ta jednak powstała niczym feniks z popiołów, więc powrót jest spektakularny, a CD jeszcze aż tak nie przepadło, żeby mogło się już odbijać od dna.

CD nie wraca też jako "ozdoba salonów", jaką może być nawet najtańszy gramofon, więc na razie nie zaleje nas fala tanich odtwarzaczy CD nowej generacji, bo takie jeszcze, na masowym rynku, nie są potrzebne. CD odbudowuje jednak pozycję i nadszarpnięty prestiż, mając na swoją obronę wiele argumentów, których wcześniej nie dostrzegaliśmy. Ma walory estetyczne, funkcjonalne i brzmieniowe.

Konfrontowanie z materiałem Hi-Res jest zabiegiem niemal czysto teoretycznym, bowiem w praktyce pliki wysokiej rozdzielczości są odtwarzane w warunkach bardzo dalekich od doskonałości, a ogólnie jakość muzyki z sieci, wraz ze służącymi jej systemami, bywa tak żałosna, że cofa nas do epoki przenośnego magnetofonu kasetowego. Tymczasem dobrej klasy system z odtwarzaczem CD może zabrzmieć wspaniale, i wcale nie musi być systemem high-endowym. Jakość dźwięku nie zależy bowiem przede wszystkim od tego, czy mamy 32, 24, czy nawet 16 bitów, ale – czy mamy przyzwoite głośniki i słuchawki. Co chyba się nie zmieni do ostatniego bitu, jaki pojawi się w audio.

Andrzej Kisiel

Testy w tym numerze

Recenzje w tym numerze

2017

2016

2015

Zobacz wszystkie
Audio - maj 2017

Strefa Magazynu

Audio 4/2017

Pięć wzmacniaczy w okolicach 4000 zł pokazuje różnorodność współczesnych konstrukcji. Dawny audiofilski minimalizm nie jest już modą powszechnie obowiązującą, gdyż...

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio