Tricky we Wrocławiu czyli słów kilka o rozpuszczonym dyrygencie

Tricky we Wrocławiu czyli słów kilka o rozpuszczonym dyrygencie

Newsy

Dodano: 9 listopad 2010

Pierwszy raz miałem okazję oglądać występ Adriana Thaws`a. Pojawiłem się więc we wrocławskiej "Kultowej" pozbawiony uprzedzeń i wielkich oczekiwań. Pierwszym rozczarowaniem okazało się dość duże, bo około 1,5 godzinne, spóźnienie artysty i nieprzyzwoicie duże kolejki przy barach.

Publiczność była coraz bardziej zniecierpliwiona, ale wytrwała. Pojawienie się bohatera wieczoru wraz z zespołem przy dźwiękach intra "You don`t wanna" przyjęto entuzjastycznie.

Przyzwoite nagłośnienie, ale nieprzyzwoity ścisk. Na pierwszy ogień poszedł energetyczny, potężnie brzmiący "Murder Weapon" z najnowszego krązka. Każde słowo wyśpiewane/wypowiedziane przez Adriana było przemyślane i naładowane emocjami. Uwagę  przykuwała całkiem nieżle radząca sobie wokalistka Franky Riley.

Podczas kolejnych numerów Tricky zachowywał się jak rozpuszczony dyrygent, modyfikując strukturę utworów albo w połowie je urywając... Nie robiło to dobrego wrażenia, nawet Franky spoglądała na lidera ze zdziwieniem... Rozumiem, że setlista miała być spontaniczna, ale wyszło niezbyt profesjonalnie.

Później poleciały "Kingston Logic", erotyczne, zaśpiewane do jednego mikrofonu "Puppy toY", cover "Ace of Spades" z repertuaru Motorhead (przy tym kawałku na scenę zaproszona została spora część publiki), "really real", "Pumpkin"i ... Tricky zniknął ze sceny. Powrócił, by na bis zagrać skądinąd bardzo fajny, przestrzenny "Past Mistake". Niestety rozwleczony i nieprzyzwoicie przedłużony stracił swoją moc...

Nie doświadczyłem na tym koncercie niczego, co co można by określić dobrym kontaktem artysty z publicznością (oprócz wykalkulowanego zaproszenia pierwszych rzędów na scenę i standardowo wygłaszanego "it's great to be here"), bądź nawet zespołem. Może był to tylko gorszy dzień... Zabrakło też charakterystycznego wolnego, trochę przybrudzonego, bristolskiego klimatu, oraz mojego ulubionego "Hallow".

Sebastian Traba

Black Record Store
Pozostałe newsy muzyczne Zobacz wszystkie
Zobacz także
<span>TED NOVAK</span> Monument Valley

TED NOVAK Monument Valley

<span>BOBBY PREVITE</span> Gone

BOBBY PREVITE Gone

<span>JAZZ Q</span> Elegie

JAZZ Q Elegie

<span>ANNIE ROSS / NOVI SINGERS</span> Jazz Jamboree ’65 vol. 2

ANNIE ROSS / NOVI SINGERS Jazz Jamboree ’65 vol. 2

<span>ANNIE ROSS / NOVI SINGERS</span> Jazz Jamboree `65 vol. 1

ANNIE ROSS / NOVI SINGERS Jazz Jamboree `65 vol. 1

<span>GRAŻYNA SZAPOŁOWSKA</span> Kochaj mnie

GRAŻYNA SZAPOŁOWSKA Kochaj mnie

<span>WILCO</span> Schmilco

WILCO Schmilco

<span>BEN HARPER & THE INNOCENT CRIMINALS</span> Call It What It Is

BEN HARPER & THE INNOCENT CRIMINALS Call It What It Is

 
Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio