The Bachelor (Battle One)

PATRICK WOLF
The Bachelor (Battle One)

Indie electronic

Jakiś czas temu mój znajomy powiedział mi, że najlepszą muzykę z gatunku pop nagrywają homoseksualiści. Trudno jednoznacznie określić czy miał rację, ale przyjmując jego teorię za fakt możemy z pełną  odpowiedzialnością pochwalić Patricka Wolfa: wspaniale stuprocentowego geja.

Brytyjczyk z albumu na album zmienia swój image niczym Marilyn Manson. Tym razem wraz z porzuceniem majorsa w postaci wytwórni Universal zniknęła również fryzura a`la Michał Wiśniewski. Nowe wcielenie Patryka to futurystyczna, blondwłosa postać, która muzyką pasującą do tego wizerunku zbawia ludzkość.

"The Bachelor (Battle One)" to zupełnie nowa jakość i mnóstwo świeżych pomysłów na piosenki. To nie rewoucja, jak śpiewa w jednej z piosenek, ale na pewno podsumowanie tego co już osiągnął jako artysta Patrick. Na albumie dominują utwory żywsze, choć mocno zróżnicowane pod względem instrumentarium. Sporo tu automatu perkusyjnego, ale prawdziwymi perełkami są te kompozycje, w których Patrick wprowadza organy kościelne, gitarę, smyczki czy chór.

Luźniejsze kompozycje mieszają się z epickimi. Różnorodności dodaje także gościnny występ Tildy Swinton i Aleca Emprie z Atari Teenage Riot, który także pomógł artyście w wyprodukowaniu "The Bachelor (Battle One)". A skoro jesteśmy już przy Atari... beaty na albumie Patrick nagrał dziesięć lat temu właśnie na tym komputerze. Większość materiału jest brudna, pełna euforii, mocy i syntezatorów. W niewielu momentach, w tym na sam koniec albumu, muzyka staje się bardziej delikatna. Ten zwrot to jednocześnie wstęp do drugiej "Walki", której premiera przewidziana jest na przyszły rok. Album ten najprawdopodobniej będzie zestawem delikatniejszych melodii.

Zanim jednak będziemy mogli wysłuchać "The Conqueror (Battle Two)", warto zaprzyjaźnić się z pierwszą częścią przygody, zwłaszcza, że pewnie przy podsumowaniu roku będziemy nadal o niej pamiętać. Na razie Wolf otrzymuje brawa za odwagę wydania odważnej, świetnej płyty, własnym nakładem.

M. Kubicki
Bloody Chamber Music

 

Inne płyty
tego wykonawcy
  • Wykonanie
  • Nagranie
Inne recenzje
<span>GRAŻYNA SZAPOŁOWSKA</span> Kochaj mnie

GRAŻYNA SZAPOŁOWSKA Kochaj mnie

<span>WILCO</span> Schmilco

WILCO Schmilco

<span>SMOLIK GROSIAK MIUOSH</span> Historie

SMOLIK GROSIAK MIUOSH Historie

<span>BLOOD ORANGE</span> Freetown Sound

BLOOD ORANGE Freetown Sound

<span>RAFAŁ GRZĄKA i ATOM STRING QUARTET</span> Atom Accordion Quintet

RAFAŁ GRZĄKA i ATOM STRING QUARTET Atom Accordion Quintet

<span>MACY GRAY</span> Stripped

MACY GRAY Stripped

<span>MICHAEL WOLLNY & VINCENT PEIRANI</span> Tandem

MICHAEL WOLLNY & VINCENT PEIRANI Tandem

<span>JACK WHITE</span> Acoustic Recordings 1998-2016

JACK WHITE Acoustic Recordings 1998-2016

 
Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio