Triangles

XXANAXX
Triangles

Alternatywa

Nad zaletami pracy w duecie pochylał się niejeden dziennikarz i poniekąd słusznie. Gdy pracuje się tylko we dwójkę jest raźniej, a pojawiające się (zawsze) problemy rozchodzą się po kościach szybciej i bez udziału dodatkowych osób. Damsko-męską kolaboracja między zasłużonym producentem Michałem Wasilewskim a Klaudią Szafrańską, na którą wielu zwróciło uwagę jeszcze przed oficjalnym powołaniem do życia XXANAXX, jest tego najlepszym przykładem.

Duet dał się poznać słuchaczom około dwóch lat temu. Od czasu debiutanckiego singla w projekcie zmieniło się w zasadzie wszystko oprócz, oczywiście, samej dwójki firmującej XXANAXX. Stojący za czysto muzyczną stroną projektu Michał z pewnością przesiedział niejedną godzinę nad materiałem w Abletonie/Fruity Loopsie i popijając n-tą z kolei kawę lub energetyka, próbował dojść do konsensusu między chillwave, electropopem a indie. Proces ten zakończył się sukcesem, choć w notce prasowej wydawca trochę zbyt mocno trzyma się etykietki chillwave, która w pewien sposób jest dla nich krzywdząca.

Prawdę powiedziawszy "Triangles" równie mocno rwie do niezbyt skomplikowanych pląsów na parkiecie (fragmentarycznie w rytmach house), co do relaksu przy zimnym mojito w słoneczny dzień z udziałem Tomka Makowieckiego w roli gościa specjalnego mającego za zadanie dodać Klaudii kontrastu.

Debiut XXANAXX cierpi jednak na coś, czego w popie doszukują się wszyscy fani. A mianowicie super przebojowości i nośnych wokali. Nie żeby Klaudia swym głosem nie chwytała za serce, ale "Triangles" to nazbyt jednolity materiał. Brak tu zarówno wybitnie koncertowej petardy, jak i (paradoksalnie) słabych piosenek.

Innymi słowy, pierwszy krążek XXANAXX jest po prostu, jeśli nie dobrym to bardzo poprawnym wydawnictwem, które ma spore szanse na to, aby okupować modne, spragnione łatwo wpadających w ucho melodii klubokawiarnie i imprezowe lokacje nad wodą w całej Polsce. Pytanie tylko, czy będzie to rezultat samego zainteresowania muzyką przez słuchaczy (właścicieli miejsc), czy może wciąż mocnego hajpu. Jeśli okaże się, że stanie się to zasługą jednego i drugiego elementu, wydawca XXANAXX oraz Pani i Pan, stojący za tym projektem, winni dostąpić bram sukcesu.

Grzegorz „Chain” Pindor

Inne płyty
tego wykonawcy
  • Wykonanie
  • Nagranie
Inne recenzje
<span>MONIKA BORZYM</span> Back to the Garden

MONIKA BORZYM Back to the Garden

<span>TAKUYA KURODA</span> Zigzagger

TAKUYA KURODA Zigzagger

<span>LEONARD COHEN</span> You Want It Darker

LEONARD COHEN You Want It Darker

<span>ZSÓFIA BOROS</span> Local Objects

ZSÓFIA BOROS Local Objects

<span>JAMIE LIDELL</span> Building a Beginning

JAMIE LIDELL Building a Beginning

<span>GRAŻYNA SZAPOŁOWSKA</span> Kochaj mnie

GRAŻYNA SZAPOŁOWSKA Kochaj mnie

<span>WILCO</span> Schmilco

WILCO Schmilco

<span>SMOLIK GROSIAK MIUOSH</span> Historie

SMOLIK GROSIAK MIUOSH Historie

 
Audio - styczeń 2017

Strefa Magazynu

Audio 1/2017

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio