BRAD MEHLADU TRIO

Ode

Ode

Wykonanie

Nagranie

Nazwisko Brada Mehldaua wymienia się dziś jednym tchem razem z największymi, żyjącymi pianistami jazzowymi. Jeśli Keith Jarrett jest wzorcem doskonałości w każdym aspekcie, to Mehldau jest ciągle tym, który odkrywa coraz to nowe drogi fortepianowej improwizacji, eksplorując przy tym możliwości tria.

Album "Ode" zawiera dwie sesje nagraniowe, jakich dokonał w odstępie blisko trzech lat z najlepszym swoim triem: z kontrabasistą Larrym Grenadierem i perkusistą Jeffem Ballardem. W tym składzie dali pamiętny koncert na festiwalu Jazz nad Odrą 2008, a kilka miesięcy później zarejestrowali osiem z jedenastu utworów zamieszczonych na tej płycie. Pozostałe trzy nagrano w kwietniu 2011 roku, ale brzmieniem się nie różnią.

Wszystkie kompozycje są dziełem lidera. Album "Ode" otwiera swobodny, szybki temat "M.B", w którym rytm jest równie ważny jak melodia. Mehldau celowo rwie jej linię tak, by podkreślić rolę rytmu. Sam gra bardzo rytmicznie. Przypomina mi w tym Marcina Wasilewskiego. Kiedy sobie to uświadomiłem, oryginalność Amerykanina nieco zbladła. Tytułową "Odę" rozpoczyna prosta melodia i powtarzający się rytm lewej dłoni. Mehldau potrafi wypełnić przestrzeń mnóstwem dźwięków. Śledzenie jego gry wymaga skupienia, ale wciąga jak dobry spektakl.

Marek Dusza
Nonesuch/Warner

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu