JOHN ZORN

The Goddess

The Goddess

Wykonanie

Nagranie

Wydaje się, że John Zorn powoli porzuca śmiałe eksperymenty muzyczne, z jakich słynął jeszcze dekadę temu. Na kolejnych płytach porusza się w ramach wypracowanego stylu, jaki powstał przez fuzję współczesnego jazzu, progresywnego rocka i tradycji klezmerskiej.

I tak niniejszy kompakt można traktować jako kontynuację wątku rozpoczętego albumem "The Gift" (2001 r.). Inspiracją do napisania siedmiu kompozycji do "The Goddess" były przemyślenia Johna Zorna dotyczące ról i fascynacji kobietami w mitach, magii i rytualnych obrzędach. Nie wyczuwa się, aby powstały pejzaż muzyczny był obciążony tezami filozoficznymi i z pewnością sprawdzi się jako medium do relaksu.

Realizacja projektu została powierzona wypróbowanym kompanom: Rob Burger - fortepian, Kenny Wollesen - wibrafon, Carol Emanuel - harfa, Marc Ribot - gitara, Trevor Dunn - bas i Ben Perowsky - perkusja. Momentami wyczuwa się w grze zespołu echa poczynań europejskiego kwartetu Dave Pike’a sprzed czterech dekad, jednakże całość brzmi już współcześnie.

Każdy z muzyków doskonale wyczuwa powierzoną mu rolę i nikt nikomu nie wchodzi w paradę. Burger, Wollesen i Emanuel wypowiadają się łagodnie, a ostrzejsze wejścia Ribota dobrze współgrają z tym nastrojem.

Cezary Gumiński
TZADIK / MULTIKULTI

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu