MANU KATCHE

Bez tytułu

Bez tytułu

Wykonanie

Nagranie

Rozchwytywany przez ambitnych rockmanów perkusista realizuje co parę lat tytuły o ambicjach jazzowych w nobliwym wydawnictwie. Katche twierdzi, że ciągłe (zawsze celne) zmiany personalne zespołów, z jakimi nagrywa kolejne płyty, są jego świadomym wyborem.

Tym razem otoczyli go: trębacz Nils P. Molvaer, saksofonista Tore Brunborg i klawiaturzysta Jim Watson. Co ciekawe, Molvaer w znacznej mierze wypowiada się tu akustycznie i tylko w kilku utworach modyfikuje elektronicznie brzmienie. Brunborgiem, który potrafi być niezwykle dynamiczny i żarliwy w swych wypowiedziach, owładnęły nastroje liryczne.

Watson, pianista o skłonnościach minimalistycznych, za pomocą kilku zręcznie zestawionych nut na fortepianie lub organach potrafi znakomicie wykreować nastrój. Do tego lider wystukujący z pietyzmem transowe rytmy i mamy bardzo ciekawą, niemal unikalną, formę akustycznego, subtelnego jazz-rocka, którego słuchanie wciąga za dnia i da chwilę relaksu wieczorem.

Manu Katche należy do nielicznej grupy perkusistów potrafiących pisać niezwykle melodyjnie, nie eksponujac zbytnio pulsu rytmicznego. Najprawdopodobniej wynika to z tego, że zaczynał jako pianista, o czym też przypomniał na końcu krążka.

Cezary Gumiński
ECM / Universal

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio kwiecień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu