Bruch & Dworzak

JULIA FISCHER
Bruch & Dworzak

Klasyka

Gdy widzę tego typu płytę, zadaję sobie pytanie: po co? Po co już po raz kolejny, tysięczny nagrywać najbardziej znane utwory, które ukazały się w wykonaniu najdoskonalszych solistów, orkiestr i dyrygentów?

I choć często zdarza się nie znajdować logicznego uzasadnienia, to równie często znajduję przynajmniej kilka powodów, by stwierdzić, że stało się dobrze, że chętnie sięgnę po tę interpretację raz jeszcze. Mimo że obok stoi historyczne, wzorcowe wykonanie tego utworu. Tak właśnie jest w tym przypadku.

I Koncert skrzypcowy g-moll Maksa Brucha to już klasyka porównywana z popularnością koncertów Beethovena, Mendelssohna czy Czajkowskiego. To typowy przykład stylu określanego jako "konserwatywny postromantyzm". I choć błędem byłoby szukać w tym utworze cech indywidualnych kompozytora czy jakichkolwiek prekursorskich elementów, to koncert spełnia niezbędne warunki, aby podobać się zarówno wykonawcom, jak i słuchaczom.

To wspaniałe partie skrzypcowe i wpadające w ucho melodie. Te cechy to także walory Koncertu skrzypcowego a-moll Antoniego Dworzaka. W tym przypadku nie mówimy jednak o "konserwatywnym postromantyzmie", ale ze względu na walory formalne - prawdziwy, wzorcowy skrzypcowy koncert romantyczny. A Julia Fischer? Daj Panie Boże...

Stanisław Bukowski
DECCA 2013

Inne płyty
tego wykonawcy
  • Wykonanie
  • Nagranie
Inne recenzje
<span>MACIEJ STASZEWSKI</span> Fantasia Iberica

MACIEJ STASZEWSKI Fantasia Iberica

<span>STILE ANTICO</span> Divine Theatre

STILE ANTICO Divine Theatre

<span>EMIL GILELS</span> The Seattle Recital

EMIL GILELS The Seattle Recital

<span>KIRA SKOV & MARIA FAUST</span> In the Begining

KIRA SKOV & MARIA FAUST In the Begining

<span>ROMAN PALESTER</span> Muzyka kameralna i fortepianowa

ROMAN PALESTER Muzyka kameralna i fortepianowa

<span>JAN LISIECKI</span> Chopin: Works for Piano & Orchestra

JAN LISIECKI Chopin: Works for Piano & Orchestra

<span>JORDI SAVALL</span> The Routes of Slavery

JORDI SAVALL The Routes of Slavery

<span>MOMO KODAMA</span> MOMO KODAMA Point and Line

MOMO KODAMA MOMO KODAMA Point and Line

 

 

 
Audio - czerwiec 2017

Strefa Magazynu

Audio 6/2017

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio