Bruch & Dworzak

JULIA FISCHER
Bruch & Dworzak

Klasyka

Gdy widzę tego typu płytę, zadaję sobie pytanie: po co? Po co już po raz kolejny, tysięczny nagrywać najbardziej znane utwory, które ukazały się w wykonaniu najdoskonalszych solistów, orkiestr i dyrygentów?

I choć często zdarza się nie znajdować logicznego uzasadnienia, to równie często znajduję przynajmniej kilka powodów, by stwierdzić, że stało się dobrze, że chętnie sięgnę po tę interpretację raz jeszcze. Mimo że obok stoi historyczne, wzorcowe wykonanie tego utworu. Tak właśnie jest w tym przypadku.

I Koncert skrzypcowy g-moll Maksa Brucha to już klasyka porównywana z popularnością koncertów Beethovena, Mendelssohna czy Czajkowskiego. To typowy przykład stylu określanego jako "konserwatywny postromantyzm". I choć błędem byłoby szukać w tym utworze cech indywidualnych kompozytora czy jakichkolwiek prekursorskich elementów, to koncert spełnia niezbędne warunki, aby podobać się zarówno wykonawcom, jak i słuchaczom.

To wspaniałe partie skrzypcowe i wpadające w ucho melodie. Te cechy to także walory Koncertu skrzypcowego a-moll Antoniego Dworzaka. W tym przypadku nie mówimy jednak o "konserwatywnym postromantyzmie", ale ze względu na walory formalne - prawdziwy, wzorcowy skrzypcowy koncert romantyczny. A Julia Fischer? Daj Panie Boże...

Stanisław Bukowski
DECCA 2013

Inne płyty
tego wykonawcy
  • Wykonanie
  • Nagranie
Inne recenzje
<span>MAHAN ESFAHANI</span> Bach: Goldberg Variations

MAHAN ESFAHANI Bach: Goldberg Variations

<span>ANNA NETREBKO</span> Verismo

ANNA NETREBKO Verismo

<span>JORDI SAVALL & HESPERION XX</span> Granda

JORDI SAVALL & HESPERION XX Granda

<span>JANOSKA ENSEMBLE</span> Janoska Style

JANOSKA ENSEMBLE Janoska Style

<span>ROST / KOŽENÁ</span> Brahms: Lieder & Libeslieder

ROST / KOŽENÁ Brahms: Lieder & Libeslieder

<span>VLADIMIR ASHKENAZY</span> Shostakovich: Piano Trios

VLADIMIR ASHKENAZY Shostakovich: Piano Trios

<span>ROLF LISLEVAND</span> La Mascerade

ROLF LISLEVAND La Mascerade

<span>NELSON FREIRE</span> Bach

NELSON FREIRE Bach

 
Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio