GIRLSCHOOL

Guilty As Sin

Guilty As Sin

Wykonanie

Nagranie

Okazuje się, że rock`n`roll konserwuje nie tylko brzydszą część sceny. Kobiety po 50. także mogą wycinać na gitarach aż miło posłuchać! Gentlemanowi nie wypada wypominać paniom wieku, ale w wypadku Girlschool ów działa na korzyść jego członkiń. 

Doprawdy, nie jestem w stanie przypomnieć sobie drugiej kapeli złożonej wyłącznie z kobiet, która kroczy heavymetalową ścieżką od lat 70. I ciągle zachwyca niespożytą energią.

"Guilty As Sin" to trzynaste wydawnictwo studyjne brytyjskiego kwartetu, a zarazem pierwsze od siedmiu lat. Główne bohaterki, z wokalistką i gitarzystką Kim McAuliffe, zachwycają jurnością, którą śmiało mogę porównać do energii Lemmy`ego. Zresztą wystarczy odpalić kawałek "Take It Like A Band", by zorientować się, jaka grupa najbardziej inspiruje Girlschool.

Kwartet stawia na zabawowe, odarte z patosu wcielenie heavy metalu, bliższe brzmieniom lat 80. niż klasyce gatunku. Sporo tu odniesień do glamu czy nawet nowojorskiego punku, za to mniej nawiązań do Sabbathów czy Judas Priest. Dzięki temu "Guilty As Sin" ma w sobie młodzieńczą dawkę energii i niezaprzeczalny urok, którego ciężko oczekiwać od skaczącego pajacyki Ozzy`ego czy też zdziadziałego Roba Halforda. Czy któryś z nich z takim kopem potraktowałby "Staying Alive", cover Bee Gees, jak te panie? Nie sądzę.

Bolączką tego krążka jest jego przewidywalność. Poza wyborem numeru na cover Girlschool serwują nam porcję sprawdzonych patentów, zarówno jeśli chodzi o muzykę, jak i teksty. Niby od kapel z takim stażem nie wymaga się wymyślania koła na nowo, ale - no kurczę - przydałaby się choć odrobina inwencji. Czegoś, co jest w stanie nakłonić cię do powrotu do tej płyty za kilka miesięcy, czy nawet lat.

Tymczasem, choć słuchało mi się "Guilty As Sin", z wielką przyjemnością, to jakoś zupełnie nie mam ochoty do niej wracać. I nie chodzi tylko o to, że moje obecne muzyczne fascynacje leżą z dala od propozycji Girlschool. Po prostu mam na półce/w odtwarzaczu dziesiątki podobnych płyt, po które sięgnę, gdy najdzie mnie ochota na radosny heavy metal.

Jurek Gibadło
Mystic

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio kwiecień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu