Hombre Lobo: 12 Songs Of Desire

EELS
Hombre Lobo: 12 Songs Of Desire

Indie pop

Mark Oliver Everett to artysta nietuzinkowy. Trochę żal, że niewiele osób w naszym kraju zna jego twórczość, choć powodów takiej sytuacji daleko szukać nie trzeba. "E" jest bowiem jednym z tych kompozytorów, którzy na pewno nie wpisują się w nurt muzyki komercyjnej. To nie U2, o nie. Jest alternatywny i działa "pod prąd". Nie zaklasyfikujemy go również na listę najlepszych wykonawców niszowych. Dla nich zbyt szybko jego twórczość wpada w ucho, bywa banalny i prostacki. Oczywiście wszystkie elementy, które nie pasują obu tym grupom w Eels są paradoksalnie jej zaletą, a "Hombre Lobo: 12 Song Of Desire" jest na to (kolejnym) bardzo dobrym dowodem.

Po rewelacyjnym, dwupłytowym "Blinking Lights And Other Revelations" i trzyletniej przerwie, grupa wraca na rynek z materiałem krótszym od poprzedniego o połowę. Nowa płyta nie jest tak bardzo nastawiona na opis wewnętrznych przeżyć "E", jak to było w przypadku ostatniego albumu, co skupia się na naszych instynktach. Piosenki są dojrzałe, a jednocześnie bije z nich chłopięcość. Wyraźnie słychać to w miłosnych balladach "The Longing" czy "That Look You Give That Guy".

W pewnym sensie "Hombre Lobo: 12 Songs Of Desire" to kontynuacja wydanego w 2001 roku "Souljackera". Mark nadal tkwi w swojej depresji. Ma kompleksy, problemy i jak sam śpiewa we "Fresh Blood" jest "bardziej samotny niż kiedykolwiek".

Klimat całości psują świetne, ale nie pasujące do tego wizerunku piosenki. "Lilac Breeze" potrafi kompletnie wybić z rytmu albumu. Podobnie ma się sprawa z wesołym "Beginner's Luck" umieszczonym między dwoma innymi piosenkami: samobójczym "All The Beautiful Things" i hymnem samotników "Ordinary Man". Czy moja opinia może być przesadzona? Może. Jest bowiem zrozumiałe, że Eels mógł chcieć pokazać walkę o miłość mieszającą się z poczuciem beznadziejności. Jeśli jednak tak, zabrakło tu producenckiego szlifu, by zespolić to wszystko w sensowniejszą całość.

Spodziewałem się po Eelsie różnych rzeczy. Że materiał na nowej płycie będzie genialny lub słabiutki. Ale nie wziąłem pod uwagę, że może być bardzo dobry, a jednocześnie źle wykorzystany. Przez to nie jest tak dobry jak "Blinking Lights And Other Revelations" czy wiecznie niedoścignione "Electro-Shock Blues". Nie ma co jednak żałować, gdyż większość pseudo-artystów nawet do takiego poziomu nigdy nie będzie w stanie dobrnąć. 40 minut poświęcone "Hombre Lobo: 12 Songs Of Desire" na pewno nie będzie stracone, a może być początkiem nowej miłości, po której już nie będzie trzeba czuć się samotnie.

M. Kubicki
Vagrant/Polydor

Inne płyty
tego wykonawcy
  • Wykonanie
  • Nagranie
Inne recenzje
<span>DOROTA MIŚKIEWICZ</span> Best Of

DOROTA MIŚKIEWICZ Best Of

<span>DOMINIKA BARABAS</span> Rustykalny cyrk

DOMINIKA BARABAS Rustykalny cyrk

<span>ALESSIA CARA</span> Know-It-All

ALESSIA CARA Know-It-All

<span>PAUL McCARTNEY</span> Pure McCartney

PAUL McCARTNEY Pure McCartney

<span>JAKE BUGG</span> On My One

JAKE BUGG On My One

<span>PETER BJORN AND JOHN</span> Breakin` Point

PETER BJORN AND JOHN Breakin` Point

<span>ROISIN MURPHY</span> Take Her Up to Monto

ROISIN MURPHY Take Her Up to Monto

<span>BAT FOR LASHES</span> The Bride

BAT FOR LASHES The Bride

 
Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio