Trick

KELE
Trick

Electropop

To znak naszych czasów, że większość młodych rockowców, szczególnie z kręgu alternatywnego, ma ochotę sprawdzić się w muzyce elektronicznej. Zresztą wcale mnie to nie dziwi - elektronika stała się naturalną częścią naszego życia. Bez komputerów trudno wyobrazić sobie efektywne funkcjonowanie społeczeństwa (niestety). Skoro więc mechanizuje się administracja i praca codzienna, to dlaczego muzyka miałaby nie podążyć tym tropem?

Sęk w tym, że wielu elektro-konwertytów uprawia sztukę dla sztuki, nie mając nic ciekawego do powiedzenia. O tym ciekawsze, że Kele Okereke, autor płyty "Trick", ma na koncie całe mnóstwo świetnych kawałków z macierzystym Block Party. Gdy występuje solo, talenty jakby go opuszczały.

"Trick" to zestaw dziesięciu utworów, które w zamierzeniu autora mają sprawdzić się podczas zabawy podszytej substancjami odurzającymi - zarówno w ciemnym klubie, jak i domowym zaciszu. Faktycznie, brzmienie drugiej płyty Kele jest wymuskane, idealnie pasujące do dyskotek, podczas których wszyscy lewitują kilka centymetrów ponad parkietem. Ma w sobie jakąś smukłość, zwiewność, ma beat zachęcający do ruszenia tyłkiem, wreszcie otula charakterystycznym wokalem twórcy.

Sęk w tym, że większość nowych piosenek Brytyjczyka zlewa się w całość, snuje, zupełnie nie jest w stanie przykuć mojej uwagi. Przebojowości trzeba się tu doszukiwać z lupą. A przecież o przeboje w electropopie chodzi, czyż nie? Takim Disclosure albo Moderat Kele może czyścić buty.

Dobre wrażenie zrobił na mnie właściwie tylko jeden numer z "Trick", a mianowicie "Year Zero". Tu refren przypomina największe dokonania Block Party, wkręcające się w głowę od pierwszego przesłuchania dzięki oryginalnie poprowadzonej partii wokalnej w refrenie. Ciepłe słowa należą się jeszcze może "Silver and Gold" za dobrze dobrane sample kobiecego głosu oraz ciepłej balladzie "Stay the Night".

O reszcie płyty już zdążyłem zapomnieć. "Trick" to najlepszy dowód na to, że Kele nie jest urodzonym elektronikiem. Jego żywiołem jest - i powinna pozostać - gitara. Stary, wracaj do tego, co robisz naprawdę dobrze!

Jurek Gibadło
Kobalt

Inne płyty
tego wykonawcy
  • Wykonanie
  • Nagranie
Inne recenzje
<span>FUTURE ISLANDS</span> The Far Field

FUTURE ISLANDS The Far Field

<span>ANIA WYSZKONI</span> Jestem tu nowa

ANIA WYSZKONI Jestem tu nowa

<span>ZAGI</span> Kilka lat, parę miesięcy i 24 dni

ZAGI Kilka lat, parę miesięcy i 24 dni

<span>AMY MACDONALD</span> Under Stars

AMY MACDONALD Under Stars

<span>RUMER</span> This Girl`s In Love

RUMER This Girl`s In Love

<span>MADNESS</span> Can`t Touch Us Now

MADNESS Can`t Touch Us Now

<span>DARIA ZAWIAŁOW</span> A kysz!

DARIA ZAWIAŁOW A kysz!

<span>THE CLANG GROUP</span> Practice

THE CLANG GROUP Practice

 

 

 
Audio - lipiec - sierpień 2017

Strefa Magazynu

Audio 7-8/2017

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio