Notes To An Absent Lover

BARZIN
Notes To An Absent Lover

Acoustic rock

W ostatnich latach bardzo modne stało się przyczepianie wykonawcom gatunkowych etykietek. Nic dziwnego. Kiedyś mówiło się, że jest pop, rock, metal... dzisiaj nikogo nie dziwią takie gatunki jak znany z komicznego filmu o futrzastym Edzie wegeteriański, progresywny grindcore. Co uprawia Barzin? Nic skomplikowanego, bo rock akustyczny. Nie powinniśmy tego komplikować, a dać ponieść się muzyce. Jakiej? Poniżej odpowiedź na to pytanie.

Twórczość kanadyjskiej grupy nieco kojarzy mi się z tym, co lata temu urzekło mnie w dziełach Damiena Rice'a. Jest w tym szczerość przekazu, smutek po stracie ukochanej osoby, pewnego rodzaju wszechograniająca melancholia. To muzyka głównie dla samotnych, którzy lubią pławić się w negatywnym nastroju. Czy pozostali słuchacze mogą czerpać satysfakcję ze słuchania Barzina?

Tak, mając odpowiedni dystans do jego twórczości i potrafiąc podziwiać z tej odległości piękno upadku ludzkich uczuć. Zgrabnie ujęte metafory, wyśpiewane z niezwykłą precyzją i dokładnością, mieszają się z prostymi i bezpośrednimi frazami, w których emocje biorą górę nad zdrowym rozsądkiem. Kompozycje są więc ciekawie skonstruowane, a dopełnia je przekonujące wykonanie. Nie zawsze to jednak działa.

O ile we wspomnianych utworach Rice`a, nawet przy jego miniminalistycznym podejściu do utworów, ciągle można było odkrywać coś nowego, o tyle w przypadku Barzin po pewnym czasie ujawnia się wada w postaci braku oryginalności. Choć na "Notes To An Absent Lover" składa się jedynie dziewięć utworów, to o kilka za dużo lub o parę inspirujących pomysłów na ich wykonanie za mało.

Gdyby opisywany album Barzin był krążkiem debiutanckim, pewnie mógłbym nazwać go jedną z nadziei rocka akustycznego. Po kilku wydanych albumach jest to "tylko" kolejna dobra pozycja z paroma interesującymi kompozycjami i dozą wypełniaczy wolnego miejsca na longplayu. EPka byłaby dużo bardziej stosowna i uzyskałaby znacznie wyższą notę. Na pewno wypada posłuchać tej mało znanej w Polsce grupy, ale nie jest to wydawnictwo warte grzechu.

M. Kubicki
EMI Music Poland

Inne płyty
tego wykonawcy
  • Wykonanie
  • Nagranie
Inne recenzje
<span>PLACEBO</span> A Place For Us To Dream

PLACEBO A Place For Us To Dream

<span>BOB DYLAN</span> The Real Royal Albert Hall 1966 Concert

BOB DYLAN The Real Royal Albert Hall 1966 Concert

<span>CAR SEAT HEADREST</span> Teens of Denial

CAR SEAT HEADREST Teens of Denial

<span>THE FLAMING LIPS</span> Oczy mlody

THE FLAMING LIPS Oczy mlody

<span>HAPPYSAD</span> Ciało obce

HAPPYSAD Ciało obce

<span>SWIERNALIS</span> Drauma

SWIERNALIS Drauma

<span>DE PRESS</span> 56

DE PRESS 56

<span>BON JOVI</span> This House Is Not For Sale

BON JOVI This House Is Not For Sale

 
Audio - maj 2017

Strefa Magazynu

Audio 4/2017

Pięć wzmacniaczy w okolicach 4000 zł pokazuje różnorodność współczesnych konstrukcji. Dawny audiofilski minimalizm nie jest już modą powszechnie obowiązującą, gdyż...

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio