Underworld 3 Soundtrack

RÓŻNI WYKONAWCY
Underworld 3 Soundtrack

Soundtracki

Fanem serii filmów Underworld nigdy nie byłem. Historie o wampirach i wilkołakach nigdy nie stały mi się bliskie. Z drugiej strony realizacje te, jak na hollywoodzkie standardy, stoją na całkiem przyzwoitym poziomie. Na pewno są to dużo lepsze dzieła niż większość adaptacji komiksów (wyłączając kultowego już, odnowionego Batmana). Wszystkim trzem dotychczasowym częściom Underworld towarzyszyły ścieżki dźwiękowe, które łączy przede wszystkim postać Danny`ego Lohnera, producenta kojarzonego bardziej pod pseudonimem Renholder.

O ile na poprzednich płytach Lohner mocno się udzielał w projekcie, tym razem poszedł o krok dalej i zremiksował prawie wszystkie utwory gości. Tradycyjnie pojawił się Puscifer - projekt, który w zasadzie narodził się na pierwszej ze składanek Underworld, a któremu przewodniczy Maynard James Keenan - mózg Toola. On też bierze udział w niecodziennej kolaboracji z zespołem The Cure i... Millą Jovovich. Zremiksowaniu podległ także jeden z ostatnich singli Deftones pt. "Hole In The Earth", jak również AFI - "Miss Murder".

I moglibyśmy tak wymieniać interesujących artystów, dodając do tej plejady Thrice i Combichrist, ale już w tym momencie odzywa się pytanie: jak pogodzono tak odmienne stylistycznie grupy? O to właśnie zadbał Lohner, sprowadzając wszystkie utwory do odpowiedniego tempa i wprowadzając nastrój zagrożenia. Utwory gładko przechodzą z jednego w drugi, jednocześnie nie nużąc, dzięki zawarciu bardzo interesujących kompozycji. Utwory mogą być ciężkie lub spokojne, ale mroczny klimat jest tu ciągle obecny. To zaskakujące, bo drugi soundtrack do Underworld kazał myśleć, że seria stanie się kolejną, mało interesującą kompilacją alternatywnych piosenek.

Industrialno-rockowa opera z wampirami i wilkołakami w tle? Czemu nie. To kompilacja interesująca nie tylko dla fanów serialu i nastroju mu towarzyszącemu. To mieszanka na rzadko spotykanym, wysokim poziomie, praktycznie nieosiągalnym na typowych składankach i rzadko osiągalnym na soundtrackach. Dowód na to, że często na tego typu wydawnictwach brakuje odpowiedniego producenta, który poza zebraniem materiału, byłby w stanie zająć się jego odpowiednim przygotowaniem dla słuchaczy.

M. Kubicki
Lakeshore Records

Inne płyty
tego wykonawcy
  • Wykonanie
  • Nagranie
Inne recenzje
<span>JUSTIN HURWITZ</span> La La Land

JUSTIN HURWITZ La La Land

<span>ENNIO MORRICONE</span> 60 Years of Music

ENNIO MORRICONE 60 Years of Music

<span>RÓŻNI WYKONAWCY</span> Ostatnia rodzina

RÓŻNI WYKONAWCY Ostatnia rodzina

<span>IBRAHIM MALOUF</span> Dans les forêts de Sibérie

IBRAHIM MALOUF Dans les forêts de Sibérie

<span>KRZYSZTOF KOMEDA</span> Muzyka filmowa/Jazz i poezja

KRZYSZTOF KOMEDA Muzyka filmowa/Jazz i poezja

<span>RÓŻNI WYKONAWCY</span> Whiplash

RÓŻNI WYKONAWCY Whiplash

<span>MAKARUK</span> Kino mocne

MAKARUK Kino mocne

<span>ENNIO MORRICONE</span> Quentin Tarantino`s The Hateful Eight

ENNIO MORRICONE Quentin Tarantino`s The Hateful Eight

 
Audio - kwiecień 2017

Strefa Magazynu

Audio 3/2017

Wreszcie tanie kolumny. Dobre i niedrogie. Tak, to możliwe. Nie obiecujemy i nie raportujemy żadnych rekordów i najwyższego wyrafinowania, ale każda z pięciu...

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio