Panasonic i SANYO osiągają porozumienie

Panasonic i SANYO osiągają porozumienie

Dodano: 23 grudzień 2008
Udane zakończenie rozmów na temat partnerstwa strategicznego obu firm.

Udane zakończenie rozmów na temat partnerstwa strategicznego obu firm.

Firmy Panasonic i SANYO ogłosiły, na podstawie postanowień spotkań Zarządów obu firm, które odbyły się 19 grudnia 2008 roku, że podpisano umowę o współpracy finansowej i biznesowej. Panasonic będzie starał się pozyskać większość akcji SANYO (biorąc przy tym pod uwagę przekształcenie akcji klasy A i B w zwykłe akcje) w drodze publicznej aukcji. Panasonic i SANYO stworzą bliski biznesowy sojusz mając w perspektywie restrukturyzację obu firm.

Panasonic rozpocznie udział w przetargu tak szybko, jak będzie to możliwe, po spełnieniu wszystkich niezbędnych warunków, w tym dopełnieniu procedur i podjęciu środków wymaganych przez prawo japońskie i międzynarodowe. Oczekuje się, że zajmie to pewien czas, dlatego nie później niż pod koniec lutego przyszłego roku wydany zostanie komunikat podsumowujący postęp tych działań.

1. Cel współpracy:

Firma Panasonic stara się tworzyć "ideas for life" dla przyszłości. SANYO ma z kolei na celu osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy produktów związanych z energią i środowiskiem

Łącząc technologie i wiedzę produkcyjną obu firm, Panasonic i SANYO wierzą, że razem stworzą grupę korporacyjną, która będzie ceniona na całym świecie ze względu na wkład w podnoszenie jakości życia i harmonijne współistnienie ze środowiskiem naturalnym. Cel przeświecający tym działaniom zakłada wzmacnianie wartości korporacyjnych obu firm poprzez korzystanie z uzupełniających się segmentów, co jeszcze bardziej zwiększy globalną konkurencyjność.

2. Oczekiwane efekty współpracy Panasonic i SANYO

Panasonic i SANYO wierzą, że dzięki tej umowie zostanie nawiązana intensywna współpraca na wielu polach działania. Najważniejsze efekty oczekiwane są w następujących segmentach:

- energia słoneczna
- baterie przenośne
- Wzmocnienie pozycji na rynku

3. Przetarg

Panasonic rozpocznie udział w przetargu na wszystkie akcje SANYO (włączając w to akcje zwykłe, preferowane akcje klasy A oraz preferowane akcje klasy B) kiedy tylko spełnione zostaną niezbędne krajowe i międzynarodowe wymagania i regulacje. Cena akcji wyniesie 131 jenów za zwykłą akcję oraz 1,310 jenów za preferowaną akcję klasy A oraz B.

Panasonic planuje przekształcić pozyskane akcje preferowane SANYO klasy A i B w akcje zwykłe SANYO (udziałowcy mogą również sami dokonać takiego przekształcenia i wystawić aukcje na sprzedaż). Każda akcja preferowana klasy A i B zostanie wymieniona na dziesięć akcji zwykłych. Jeśli wszystkie akcje preferowane zostaną przekształcone w akcje zwykłe w tej proporcji, liczba zwykłych akcji (wyłączywszy akcje własne SANYO) wyniesie 6,142,207,315. Mimo że akcje preferowane klasy B nie dają prawa głosu, ogólna liczba głosów SANYO wzrośnie ze względu na przekształcenie akcji klasy B w akcje zwykłe.

4. Listing

Panasonic i SANYO podzielają pogląd, zgodnie z którym SANYO powinno utrzymać swoje papiery wartościowe na rynkach po zakończeniu przetargu, a w wypadku gdy wyniki przetargu naruszą wymagania list giełdowych, obie firmy przeprowadzą konsultację nad środkami koniecznymi do podjęcia aby uniknąć delistingu akcji SANYO.

Newsy sprzętowe

Unison Research UNICO 90

Dodano: 30 wrzesień 2016
Unison Research UNICO 90
Do oferty marki Unison Research dołączył nowy produkt – hybrydowy wzmacniacz zintegrowany z zerowym sprzężeniem zwrotnym, model UNICO 90. Niebawem do kupienia w Polsce.

Radioodtwarzacz Blaupunkt HR7BR

Dodano: 29 wrzesień 2016
Radioodtwarzacz Blaupunkt HR7BR
Niemiecki Blaupunkt wprowadza na polski rynek nowy radioodtwarzacz domowy w stylu retro, model HR7BR. Urządzenie daje możliwość odtwarzania plików muzycznych z najnowszych nośników.
T+A wprowadza urządzenia z serii E 1000

T+A wprowadza urządzenia z serii E 1000

W październiku do sprzedaży w Polsce trzy nowe urządzenia marki T+A z serii E 1000 mające zastąpić serię E. Są to wzmacn...

T+A wprowadza urządzenia z serii E 1000

T+A wprowadza urządzenia z serii E 1000

W październiku do sprzedaży w Polsce trzy nowe urządzenia marki T+A z serii E 1000 mające zastąpić serię E. Są to wzmacn...

 
Audio - październik 2016

Strefa Magazynu

Audio 10/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio