Panasonic i SANYO osiągają porozumienie

Panasonic i SANYO osiągają porozumienie

Dodano: 23 grudzień 2008
Udane zakończenie rozmów na temat partnerstwa strategicznego obu firm.

Udane zakończenie rozmów na temat partnerstwa strategicznego obu firm.

Firmy Panasonic i SANYO ogłosiły, na podstawie postanowień spotkań Zarządów obu firm, które odbyły się 19 grudnia 2008 roku, że podpisano umowę o współpracy finansowej i biznesowej. Panasonic będzie starał się pozyskać większość akcji SANYO (biorąc przy tym pod uwagę przekształcenie akcji klasy A i B w zwykłe akcje) w drodze publicznej aukcji. Panasonic i SANYO stworzą bliski biznesowy sojusz mając w perspektywie restrukturyzację obu firm.

Panasonic rozpocznie udział w przetargu tak szybko, jak będzie to możliwe, po spełnieniu wszystkich niezbędnych warunków, w tym dopełnieniu procedur i podjęciu środków wymaganych przez prawo japońskie i międzynarodowe. Oczekuje się, że zajmie to pewien czas, dlatego nie później niż pod koniec lutego przyszłego roku wydany zostanie komunikat podsumowujący postęp tych działań.

1. Cel współpracy:

Firma Panasonic stara się tworzyć "ideas for life" dla przyszłości. SANYO ma z kolei na celu osiągnięcie pozycji wiodącego dostawcy produktów związanych z energią i środowiskiem

Łącząc technologie i wiedzę produkcyjną obu firm, Panasonic i SANYO wierzą, że razem stworzą grupę korporacyjną, która będzie ceniona na całym świecie ze względu na wkład w podnoszenie jakości życia i harmonijne współistnienie ze środowiskiem naturalnym. Cel przeświecający tym działaniom zakłada wzmacnianie wartości korporacyjnych obu firm poprzez korzystanie z uzupełniających się segmentów, co jeszcze bardziej zwiększy globalną konkurencyjność.

2. Oczekiwane efekty współpracy Panasonic i SANYO

Panasonic i SANYO wierzą, że dzięki tej umowie zostanie nawiązana intensywna współpraca na wielu polach działania. Najważniejsze efekty oczekiwane są w następujących segmentach:

- energia słoneczna
- baterie przenośne
- Wzmocnienie pozycji na rynku

3. Przetarg

Panasonic rozpocznie udział w przetargu na wszystkie akcje SANYO (włączając w to akcje zwykłe, preferowane akcje klasy A oraz preferowane akcje klasy B) kiedy tylko spełnione zostaną niezbędne krajowe i międzynarodowe wymagania i regulacje. Cena akcji wyniesie 131 jenów za zwykłą akcję oraz 1,310 jenów za preferowaną akcję klasy A oraz B.

Panasonic planuje przekształcić pozyskane akcje preferowane SANYO klasy A i B w akcje zwykłe SANYO (udziałowcy mogą również sami dokonać takiego przekształcenia i wystawić aukcje na sprzedaż). Każda akcja preferowana klasy A i B zostanie wymieniona na dziesięć akcji zwykłych. Jeśli wszystkie akcje preferowane zostaną przekształcone w akcje zwykłe w tej proporcji, liczba zwykłych akcji (wyłączywszy akcje własne SANYO) wyniesie 6,142,207,315. Mimo że akcje preferowane klasy B nie dają prawa głosu, ogólna liczba głosów SANYO wzrośnie ze względu na przekształcenie akcji klasy B w akcje zwykłe.

4. Listing

Panasonic i SANYO podzielają pogląd, zgodnie z którym SANYO powinno utrzymać swoje papiery wartościowe na rynkach po zakończeniu przetargu, a w wypadku gdy wyniki przetargu naruszą wymagania list giełdowych, obie firmy przeprowadzą konsultację nad środkami koniecznymi do podjęcia aby uniknąć delistingu akcji SANYO.

Newsy sprzętowe

Kolumny Q Acoustics Concept 500

Dodano: 1 grudzień 2016
Kolumny Q Acoustics Concept 500
Q Acoustics zaprezentował swoje najnowsze kolumny głośnikowe Concept 500. Będą dostępne w salonach audio-video na początku przyszłego roku.

Słuchawki nauszne B&O PLAY Beoplay H9

Dodano: 1 grudzień 2016
Słuchawki nauszne B&O PLAY Beoplay H9
B&O PLAY zaprezentował bezprzewodowe słuchawki nauszne Beoplay H9.
Bluesound Pulse Soundbar

Bluesound Pulse Soundbar

Bluesound wprowadza na rynek swój pierwszy soundbar, model Pulse. Urządzenie umożliwia sieciowe strumieniowanie dźwięku...

Pozostałe newsy branżowe Zobacz wszystkie
 
Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio