Gigantyczne straty Panasonica

Gigantyczne straty Panasonica

Dodano: 7 listopad 2012

Koncern Panasonic spodziewa się straty, która 30-krotnie przewyższa dotychczasowe prognozy analityków. Wszystko to z powodu dodatkowych kosztów związanych z restrukturyzacją oraz spadek popytu na telewizory, w tym flagowe modele Viera.

Strata netto w roku finansowym kończącym się 31 marca może wynieść 765 mld jenów, czyli 9,6 mld USD. Analitycy zakładali, że wynik ten nie przekroczy 25 mld jenów, spółka zaś w maju tego roku spodziewała się wyniku dodatniego.

W poprzednim roku obrachunkowym drugi pod względem wielkości japoński producent telewizorów odnotował rekordową stratę w kwocie 772 mld jenów.

Koncern zapowiedział wstrzymanie sprzedaży smartrfonów na europejskim rynku. Zamraża także inwestycję w elektrownię słoneczną w Malezji. Spółka po raz pierwszy od 1950 r. nie wypłaci także dywidendy.

Według danych zaprezentowanych przez Yuiji Fujimoriego, analityka tokijskiego oddziału Barclays, strata spółki wygenerowana przez segment telewizorów w ciągu ostatnich czterech lat obrachunkowych wyniosła łącznie 394 mld jenów. Z kolei wyliczenia DisplaySearch, wchodzącej w skład NPD Group, wskazują, że w 2011 r. po raz pierwszy od 2004 r. spadła globalna sprzedaż odbiorników telewizyjnych. W drugim kwartale tego roku sprzedaż zmniejszyła się natomiast o 8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r.

Panasonic zapowiada, że nie zaprzestanie produkcji telewizorów, jak głoszą niektóre media.

Puls Biznesu

Newsy sprzętowe

JBL Inspire 100 i JBL Focus 100

Dodano: 23 styczeń 2017
JBL Inspire 100 i JBL Focus 100
JBL ma kolejną budżetową propozycję dla sportowców - słuchawki Inspire 100 i Focus 100 różniące się konstrukcją i sposobem zakładania.

Jakość MQA w modelach DragonFly Red i DragonFly...

Dodano: 19 styczeń 2017
Jakość MQA w modelach DragonFly Red i DragonFly Black
AudioQuest przygotowuje aktualizację oprogramowania, dzięki której modele DragonFly Red i DragonFly Black będą obsługiwały format MQA. Rozwiązanie to zapewni dostęp do studyjnej jakości dźwięku, a sama aktualizacja będzie udostępniana bezpłatnie.
Pozostałe newsy branżowe Zobacz wszystkie
 
Audio - styczeń 2017

Strefa Magazynu

Audio 1/2017

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio
Kolumny Magico S3 Mk II

Kolumny Magico S3 Mk II

Magico zaprezentował najnowszą konstrukcję, kolumny S3 Mk II, które w swojej serii plasują się między modelami S1 Mk II...