Manley Stingray iTube w Q21

Manley Stingray iTube w Q21

Dodano: 3 sierpień 2010
The Stingray iTube - zintegrowany wzmacniacz stereofoniczny ze stacją dokującą dla ipoda, zostanie zaprezentowany w salonie Q21 w Pabianicach.

The Stingray iTube - zintegrowany wzmacniacz stereofoniczny ze stacją dokującą dla ipoda, zostanie zaprezentowany w salonie Q21 w Pabianicach.

Salon AudioVideo Q21
95-200 Pabianice, ul. Waryńskiego 1
Infolinia: 0 801 000 158
Tel. +42 213 01 66
Fax. +42 213 01 66 w.18
Mail: q21@q21.pl

Manley Stingray iTube to następny krok w ewolucji wzmacniacza Stingray będącego już legendą w świecie hi-fi. Urządzenie zachowuje te same obwody lampowe oraz wspaniałe transformatory wyjściowe jak w oryginale, ale dodaje do tego wiele ulepszeń.

Stacja dokująca dla iPoda została dodana do wzmacniacza jako czwarte źródło sygnału. Manley iTube otrzymał przy tym certyfikat Apple i został oficjalnie uznany jako produkt „Made for iPod”. Zdalne sterowanie Stingraya obsługuje polecenia PLAY/PAUSE i TRACK FORWARD/BACK iPoda.

Wyjście obrazu z iPoda jest dostępne na gnieździe S-Video, umieszczonym na lewej ściance przedniej urządzenia. Magazyn energii wysokiego napięcia został istotnie zwiększony, co przekłada się na jeszcze bardziej solidny i spójny bas, jego lepszą kontrolę i uderzenie.

Na prawej ściance przedniej dodano gniazdo słuchawkowe. Sygnał do niego jest doprowadzony z wyjść głośnikowych, a wyjście na subwoofer jest odcinane.

Zdalne sterowanie działa jednocześnie na falach radiowych i w podczerwieni. Korzystanie z fal radiowych wyzwala z konieczności celowania pilotem w urządzenie, którym chcemy sterować. Takie sterowanie działa we wszystkie strony i przechodzi przez ściany i szafki. Zachowano jednak sterowanie podczerwienią ze względu na uniwersalne, uczące się piloty, aby można było wpiąć wzmacniacz w istniejące systemy. Zdalnym sterowaniem obsłużymy regulację głośności, balansu, przełączanie wejść, sterowanie iPodem oraz mute (wyciszanie), dim (wygaszanie diod), insert i standby.

Każde wejście może mieć indywidualnie wyregulowaną czułość, aby ustawić optymalne wzmocnienie dla każdego z używanych źródeł dźwięku.

Niebieskie diody LED wokół gałek głośności i wyboru wejść mogą być przyciemnione lub całkiem wyłączone, po czasie ustawionym przez użytkownika, lub może być włączony „wygaszacz” czyli specjalna sekwencja świateł. Szybkość i intensywność trybu "Starlight" może zostać dobrana według upodobań.

Wszystkie ustawienia użytkownika zostają zapisane w pamięci urządzenia w momencie uruchomienia trybu standby i nie znikają nawet po usunięciu zasilania.

Sygnał z wejść dostarczany jest do układu regulacji głośności za pomocą hermetycznych przekaźników z pozłacanymi kontaktami, następnie trafia do lamp wejściowych 12AT7, po czym przechodzi przez lampy sterujące/rozdzielacze fazy 6414 do lamp mocy EL84.

Lampy mocy mogą pracować w trybie triodowym, oddając 20 watów, lub ultra linearnym, gdzie generują 40 W mocy, w trybie push-pull. Prąd spoczynkowy dla każdej lampy jest łatwy do indywidualnego ustawienia korzystając z trymerów i kontrolnych punktów pomiarowych, umieszczonych na górnej ściance wzmacniacza. Zasilanie Stingraya jest wyjątkowo wypasione, to znak rozpoznawczy Manleya.

Wyjście na subwoofer pozwala na łatwe podłączenie aktywnego głośnika sub-niskotonowego z wejściem liniowym. To wyjście jest podłączone po regulacji głośności, więc głośność subwoofera będzie się zmieniać synchronicznie z głośnością w głośnikach. To wyjście to niezbalansowane wyjście RCA z poziomem liniowym. Musi więc zostać podłączone do wejścia liniowego subwoofera, a nie wejść głośnikowych.

Przełączalna pętla magnetofonowa jest standardem. Wyjście Tape Send jest podłączane do wybranego wejścia przed kontrolą głośności. Tape Return może zostać użyte jako piąte wejście liniowe, jeśli jest taka potrzeba.

Record Out (lub Tape Out) jest podpięte przed kontrolą głośności, więc użytkownik może nagrywać wszystko, co zostało wybrane do odsłuchu bez wpływania na poziom nagrania. To wyjście to niezbalansowane RCA, a także niezbuforowane, więc należy sprawdzić, czy impedancja wejścia urządzenia nagrywającego nie jest zbyt niska, aby nie przeciążyć wejścia Stingraya. Zaleca się podpinanie urządzenie nagrywającego jedynie na czas nagrania…

Pętla nagrywania, także znana jako Insert. Sygnał z gniazda Send lub Tape Out jest pobrany zaraz za selektorem wejść i wychodzi do zewnętrznego korektowa lub systemu Merlin BAM lub magnetofonu, następnie wejściem Return wchodzi ponownie do Stingraya przed regulacją głośności. Przełącznikiem można wybrać tryb pracy - normalny, kiedy sygnał przechodzi normalnie przez Stingraya, oraz Tape Loop, kiedy sygnał przechodzi najpierw przez urządzenie zewnętrzne. Jeśli użytkownik ma Merlin BAM, można z niego korzystać aktywując Tape Loop.

Kompatybilność z iPodem:

iPod potrafi odtwarzać pliki ze następującymi częstotliwościami próbkowania ze wszystkich kompatybilnych kodeków:

8 kHz
11.025 kHz
16 kHz
22.050 kHz
32 kHz
44.1 kHz
Większość iPodów (oprócz iPoda Shuffle) odtwarza pliki WAV i AIFF.
iPod odtworzy pliki do 16 bitów 48 kHz.

Proszę zapoznać się z pomiarami iPoda zrobionymi dla Stereophile’a przez Johna Atkinsona:

„Pomiary iPoda są lepsze niż wielu odtwarzaczy CD – ironią losu jest, że przez większość czasu będzie on używany do odtwarzania plików MP3 i AAC, które nie wykorzystają jego możliwości. Ale jeśli zamienicie maksymalny czas odtwarzania na możliwość odtwarzania nieskompresowanych plików WAV i AIFF, to iPod będzie doskonałym ich odtwarzaczem. Świetne, niedrogie urządzenie audio z niespodziewanego źródła.”


Kompatybilność z iTunes:

iTunes nie jest zgodne z formatem FLAC bez dodatkowego oprogramowania.

iTunes współpracuje z plikami wav 24/96. iPod ich nie odtworzy, ale iTunes sobie z nimi poradzi. iTunes może je odtworzyć cyfrowo, więc w teorii można stworzyć serwer wysokiej rozdzielczości, bazując na iTunes i używać go do napędzenia przetwornika cyfrowo-analogowego.

manley2_max

Manley Stingray iTube

• 3 x wejścia liniowe RCA
• 1 x iPod dock (korzysta z wyjścia analogowego iPoda)
• TRIODE - UL przełączanie trybu pracy stopnia wyjściowego
• Wyjście nagrywania
• Wyjście na subwoofer
• Pętla magnetofonowa (Insert) z przełącznikiem
• Wyjście S-VIDEO (z iPoda)
• Wyjście słuchawkowe (odłącza głośniki i subwoofer)
• Mikroprocesorowo regulowana głośność i balans
• Układ czysto lampowy z niskim poziomem sprzężenia zwrotnego
• Lampy wyjściowe: 8 x EL84 Rosyjskie NOS EL84M (aka 6Pi14Pi-EB)
• Lampy sterujące: 2 x 6414 GE lub RAYTHEON JAN NOS USA lub 6414W
• Lampy wejściowe: 2 x 12AT7EH Rosyjskie Electro-Harmonix
• Maksymalna moc wyjściowa tryb UL: 32 W x 2 kanały 1.5% THD przy 1kHz i 5 omach impedancji
• Maksymalna moc wyjściowa tryb TRIODE: 18 W x 2 kanały 1.5% THD przy 1kHz i 5 omach impedancji
• Pasmo przenoszenia: 15 Hz - 58 kHz, -1dB
• Gain: 35 dB przy maksymalnej głośności
• Czułość wejścia UL pełna moc: 210 mV=32 W przy 5 omach, głośność na maksimum
• Czułość wejścia Triode: 41mV=1W przy 5 omach, głośność ustawiona na zysk 20 dB
• Czułość wejścia UL: 35mV=1W przy 5 omach, głośność ustawiona na zysk 20 dB
• Przesłuch: -72dB
• Szum: 5,8 µV A-WGT; przy 600 Ω
• Stosunek sygnał/szum: typowo 97 dB A-WGT przy 600 Ω
• Stosunek sygnał/szum: typowo 72 dB A-WGT, 1W, wzmocnienie 20dB, wejście zwarte
• THD+N: typowo 64 dB przy 1W, pasmo 22Hz-22Khz, źródło=sinus 1Khz
• Impedancja wejściowa: nominalnie12 kΩ
• Impedancja wyjściowa TAPE Out: 47 Ω
• Optymalna impedancja głośników: 5 Ω
• Impedancja wyjściowa na terminalach głośnikowych przy 20Hz: 2,36 Ω
- przy  1KHz: 2 Ω
- przy  20KHz: 1.83 Ω
• Damping Factor przy 8 Ω (UL): 6,7 przy 100 Hz; 7.2 przy 1 kHz; 6.9 przy 10 kHz
• Damping Factor przy 8 Ω (Triode): 7.2 przy 100 Hz; 7.8 przy 1 kHz; 8.0 przy 10 kHz
• Impedancja wyjścia słuchawkowego: 53 Ω
• Stopień zadrapania: Prosimy podłożyć pod stopy monety, aby uniknąć zadrapania szafki. Więcej • zarabiający mogą użyć monet 5 złotowych. Pieniądze papierowe nie działają. Monety Euro działają 4 razy lepiej.
• Zdalne sterowanie: RF (radiowe) i IR (podczerwień), przełączalne przez użytkownika
• Regulacja głośności: Cirrus Digital Level Control System, impulsatory Grayhill Rotary Encoders
• Zakres regulacji głośności: 102 dB w krokach 1 dB przy powolnym kręceniu,
• Pobór mocy (Standby, bez ładowania iPoda): 6 W
• Pobór mocy (Standby, ładowanie iPoda): 12 W
• Pobór mocy brak sygnału: 198 W
• Maksymalny pobór mocy: 300 W
• Bezpieczniki: 220~240VAC: MDL 1.5 AMP / 250 Volt SLO-BLO
• B+ bezpieczniki (2): MDA 1/4 AMP, 250 Volt SLO-BLO, Ceramic. 
• Zasilanie: fabrycznie ustawiane na 100V, 120V lub 220-240VAC zgodnie z systemem w kraju docelowym.
• Zasilanie: możliwość zmiany przez przełączenie odczepów transformatora i wymianę bezpieczników
• Częstotliwość zasilania: 50~60 Hz
• Kabel zasilający: odłączalny, standardu IEC
• W zestawie kabel odpowiedni dla kraju docelowego
• Wymiary: W= 480 mm, D= 360 mm, H= 190 mm
• Waga 20kg.

Dystrybutorem firmy Manley jest Moje Audio.

Newsy sprzętowe

Kolumny Q Acoustics Concept 500

Dodano: 1 grudzień 2016
Kolumny Q Acoustics Concept 500
Q Acoustics zaprezentował swoje najnowsze kolumny głośnikowe Concept 500. Będą dostępne w salonach audio-video na początku przyszłego roku.

Słuchawki nauszne B&O PLAY Beoplay H9

Dodano: 1 grudzień 2016
Słuchawki nauszne B&O PLAY Beoplay H9
B&O PLAY zaprezentował bezprzewodowe słuchawki nauszne Beoplay H9.
Bluesound Pulse Soundbar

Bluesound Pulse Soundbar

Bluesound wprowadza na rynek swój pierwszy soundbar, model Pulse. Urządzenie umożliwia sieciowe strumieniowanie dźwięku...

Pozostałe promocje i prezentacje Zobacz wszystkie
 
Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio