Wyścig zbrojeń PDP

Wyścig zbrojeń PDP

Dodano: 22 styczeń 2008
Korzystając z okazji, jaką niosą największe targi elektroniki konsumenckiej WCES, Panasonic przygotował kolejny rekordowy wyświetlacz PDP. Najnowsze dzieło firmy ma przekątną aż 150 cali (381 cm) i generuje obraz o rozdzielczości 8,84 miliona pikseli a więc 2160x4096 punktów.
Korzystając z okazji, jaką niosą największe targi elektroniki konsumenckiej WCES, Panasonic przygotował kolejny rekordowy wyświetlacz PDP. Najnowsze dzieło firmy ma przekątną aż 150 cali (381 cm) i generuje obraz o rozdzielczości 8,84 miliona pikseli a więc 2160x4096 punktów. Przekracza to więc znacznie obecną specyfikację Full HD (przypomnijmy, że to "tylko" 1920x1080 punktów), do zasilenia i optymalnego wykorzystania możliwości odbiornika potrzebny więc będzie specjalnie wygenerowany sygnał. Kontrast nowego ekranu to 10000:1.

150" PDP jest jednak bardziej pokazem siły niż produktem konsumenckim, choć wśród telewizorów adresowanych do typowych powierzchni mieszkalnych także nie zabraknie nowości. Warto wyróżnić model 42 calowy, w którym uzyskano dwukrotnie wyższą od dotychczasowej efektywność, zmniejszającą o połowę zużycie energii przy jednoczesnym zwiększeniu jasności.

Efekt ten osiągnięto na skutek zmiany struktur paneli, nowego luminoforu oraz usprawnieniu procesu wyładowań i ulepszonemu mechanizmowi sterowania. Kolejne panele plazmowe mają być więc bardziej oszczędne, ale także i cieńsze. O tym co można uzyskać w tej dziedzinie przekonuje drugi nowatorski projekt, plazma 50 ", której grubość nie przekracza 2.5cm. Cieńszy profil, ale również redukcja masy mają pozwolić na większą swobodę aranżacji wnętrz.

Choć od momentu pojawienia się wyświetlaczy plazmowych upłynęło ok. 10 lat, a zwolennicy LCD zdążyli już odtrąbić zmierzch tej technologii, przed PDP rysują się wciąż nowe perspektywy, a potencjał popularnych plazm wydaje się duży.


Informacja redakcyjna
Pozostałe newsy sprzętowe Zobacz wszystkie
Promocje i prezentacje

Słuchawki Oppo PM-1 i PM-3 w salonach sieci Top...

Dodano: 21 sierpień 2017
Słuchawki Oppo PM-1 i PM-3 w salonach sieci Top Hi-Fi & Video Design
Oferta salonów sieci Top Hi-Fi & Video Design poszerzyła się o dwa modele słuchawek Oppo: PM-1 i PM-3. Obydwie konstrukcje są wyposażone w planarne przetworniki, dzięki którym zapewniają najwyższą możliwą jakość dźwięku.

Wyprzedaż w Audiohit.pl

Dodano: 21 sierpień 2017
Wyprzedaż w Audiohit.pl
Sklep Audiohit.pl na swojej stronie www prowadzi wyprzedaż części asortymentu. Wśród przecenionych urządzeń są m.in. słuchawki JBL, kolumny Monitor Audio czy głośnik aktywny Cabasse Stream 1.

Q21: duża obniżka cen zestawów z kolumnami...

Dodano: 18 sierpień 2017
Q21: duża obniżka cen zestawów z kolumnami Monitor Audio Silver
Salon Q21 przygotował wakacyjną promocję na zakup wybranych modeli kolumn Monitor Audio Silver.
Zobacz wszystkie
Newsy branżowe
Amate Audio na polskim rynku

Amate Audio na polskim rynku

Dodano: 28 czerwiec 2017
Na rynek polski powróciła referencyjna marka Amate Audio, dawniej Master Audio - hiszpańskiego producenta profesjonalnych systemów nagłośnieniowych z ponad 45-letnim doświadczeniem na światowym...
Audio Center nowym dystrybutorem urządzeń marki Roksan

Audio Center nowym dystrybutorem urządzeń marki Roksan

Dodano: 22 maj 2017
Jedna z legend brytyjskiego audio, firma Roksan, zmieniła właśnie dystrybutora. Od dziś, 22 maja, jest nim krakowska firma Audio Center Poland. Zmiana ta jest związana z nowym właścicielem marki,...
"Słuchaj odpowiedzialnie - Sennheiser wspiera kampanię społeczną

"Słuchaj odpowiedzialnie - Sennheiser wspiera kampanię społeczną

Dodano: 20 kwiecień 2017
Firma Sennheiser ogłosiła start akcji "Słuchaj odpowiedzialnie", która jest częścią kampanii społecznej "Usłysz dobre dźwięki" organizowanej wspólnie z Filharmonią im. Mieczysława Karłowicza w...
POLPAK POLAND wyłącznym dystrybutorem XLO na Europę

POLPAK POLAND wyłącznym dystrybutorem XLO na Europę

Dodano: 13 kwiecień 2017
POLPAK POLAND został wyłącznym dystrybutorem na Europę produktów marki XLO.
Zobacz wszystkie

 

 

 
Audio - wrzesień 2017

Strefa Magazynu

Audio 9/2017

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio
Kolumny Klipsch FORTE III Special Edition

Kolumny Klipsch FORTE III Special Edition

Na sklepowych półkach pojawiła się już nowa kolumna głośnikowa Klipsch, model FORTE III w wersji Special Edition.