AudioShow 2009 za nami

AudioShow 2009 za nami

Dodano: 9 listopad 2009
Audio Show za nami - fajnie było, ale się skończyło. Trochę nowości, nacisk położony na stereo - za wyjątkiem firm bardziej masowych jak Pioneer czy SONY (niby coś muzycznie było, ale jednak praktycznie tylko kino, no a przypadku tej drugiej firmy SACD to trochę za mało), Marantz pokazał się trochę lepiej od poprzedników.

AudioShow za nami - fajnie było, ale się skończyło. Trochę nowości, nacisk położony na stereo - za wyjątkiem firm bardziej masowych jak Pioneer czy SONY (niby coś muzycznie było, ale jednak praktycznie tylko kino, no a przypadku tej drugiej firmy SACD to trochę za mało), Marantz pokazał się trochę lepiej od poprzedników.

Cieszy obecność nowych wystawców i nowych firm (choćby REGI), pomieszczeń zajętych w hotelu Sobieski też jakby więcej. Zakres cenowy spory - nie tylko sprzęt za 600 tysięcy, ale i rozwiązania budżetowe. Z tych droższych wrażenie zrobiła prezentacja firmy Trimex i pokaz na żywo na kolumnach Focal.JMlab Utopia III.

W kwestii tańszych rozwiązań prym wiedzie firma Polpak, która po raz kolejny pokazała niezbyt drogie zestawy bazujące na sprzęcie Xindak, Koda i Taga (miłe zaskoczenie sprawiły kolumny podłogowe KODA K-5200F - wysokie tony były odtwarzane na głośniku wstęgowym, ceny dwa razy niższe niż porównywalnie grających modeli). Trochę sprzętu polskiego, mocno zaakcentowana obecność wielu wytwórców kolumn głośnikowych ze swoimi produktami, możliwość posłuchania np. wzmacniacza Baltlab 3 (jak zwykle dopracowanego i wreszcie dostępnego) oraz tłumy wokół pana Andrzeja Markówa i jego lampowego wzmacniacza Lorelai (jak zwykle ... trudnodostępnego i długooczekiwanego), wywołującego często ostre spory na forach audiomaniaków.

Ciekawych przeżyć, co warto wspomnieć, dostarczył także telewizor HDTV 3D firmy JVC - obraz ogląda się po nałożeniu specjalnych okularów, a efekty przestrzenne są więcej niż zadowalające (miernik uświadamiał ponadto użytkownikowi, ile prądu pobiera telewizor).

Dla organizatorów AudioShow należą się pochwały za konsekwencję (wybór hoteli w bardzo dobrej lokalizacji, stały termin i podobna formuła wystawy). Z minusów można wymienić dość późno w stosunku do poprzednich lat opublikowaną listę wystawców (na szczęście w dobie powszechnej dostępności internetu można było przeżyć), w katalogu wystawy brak było ponadto alfabetycznej listy producentów.

Z moich obserwacji wynika, że odwiedzjący Audio Show skupiają się raczej na oglądaniu (i fotografowaniu na bardzo dużą skalę...) sprzętu oraz rozmowach z wystawcami i kolegami  niż "zaawansowanycm" słuchaniu muzyki. Czy to źle? Trudno powiedzieć. Mamy w jednym miejscu bardzo dużo fachowców i sprzętu, przez dwa dni można to wszystko przynajmniej ogarnąć...

Tłumy były (do Warszawy przybyli nawet audiofile z innych miast), głośno także, czyli warunki odsłuchowe niestety bez rewelacji. I jeśli nawet mimo wszystko czasami rodzi się pytanie, czy warto tak się męczyć: organizować, pojawiać się, spotykać...odpowiedź jest prosta - oczywiście, że tak. Bo niewątpliwie AudioShow ważnym wydarzeniem w życiu audiofila jest.

RoRo

Pozostałe newsy sprzętowe Zobacz wszystkie
Promocje i prezentacje

Słuchawki Oppo PM-1 i PM-3 w salonach sieci Top...

Dodano: 21 sierpień 2017
Słuchawki Oppo PM-1 i PM-3 w salonach sieci Top Hi-Fi & Video Design
Oferta salonów sieci Top Hi-Fi & Video Design poszerzyła się o dwa modele słuchawek Oppo: PM-1 i PM-3. Obydwie konstrukcje są wyposażone w planarne przetworniki, dzięki którym zapewniają najwyższą możliwą jakość dźwięku.

Wyprzedaż w Audiohit.pl

Dodano: 21 sierpień 2017
Wyprzedaż w Audiohit.pl
Sklep Audiohit.pl na swojej stronie www prowadzi wyprzedaż części asortymentu. Wśród przecenionych urządzeń są m.in. słuchawki JBL, kolumny Monitor Audio czy głośnik aktywny Cabasse Stream 1.

Q21: duża obniżka cen zestawów z kolumnami...

Dodano: 18 sierpień 2017
Q21: duża obniżka cen zestawów z kolumnami Monitor Audio Silver
Salon Q21 przygotował wakacyjną promocję na zakup wybranych modeli kolumn Monitor Audio Silver.
Zobacz wszystkie
Newsy branżowe
Amate Audio na polskim rynku

Amate Audio na polskim rynku

Dodano: 28 czerwiec 2017
Na rynek polski powróciła referencyjna marka Amate Audio, dawniej Master Audio - hiszpańskiego producenta profesjonalnych systemów nagłośnieniowych z ponad 45-letnim doświadczeniem na światowym...
Audio Center nowym dystrybutorem urządzeń marki Roksan

Audio Center nowym dystrybutorem urządzeń marki Roksan

Dodano: 22 maj 2017
Jedna z legend brytyjskiego audio, firma Roksan, zmieniła właśnie dystrybutora. Od dziś, 22 maja, jest nim krakowska firma Audio Center Poland. Zmiana ta jest związana z nowym właścicielem marki,...
"Słuchaj odpowiedzialnie - Sennheiser wspiera kampanię społeczną

"Słuchaj odpowiedzialnie - Sennheiser wspiera kampanię społeczną

Dodano: 20 kwiecień 2017
Firma Sennheiser ogłosiła start akcji "Słuchaj odpowiedzialnie", która jest częścią kampanii społecznej "Usłysz dobre dźwięki" organizowanej wspólnie z Filharmonią im. Mieczysława Karłowicza w...
POLPAK POLAND wyłącznym dystrybutorem XLO na Europę

POLPAK POLAND wyłącznym dystrybutorem XLO na Europę

Dodano: 13 kwiecień 2017
POLPAK POLAND został wyłącznym dystrybutorem na Europę produktów marki XLO.
Zobacz wszystkie

 

 

 
Audio - wrzesień 2017

Strefa Magazynu

Audio 9/2017

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio
Kolumny Klipsch FORTE III Special Edition

Kolumny Klipsch FORTE III Special Edition

Na sklepowych półkach pojawiła się już nowa kolumna głośnikowa Klipsch, model FORTE III w wersji Special Edition.