MARANTZ M-CR503 + A25

MARANTZ M-CR503 + A25
Duet mistrza ceremonii 

Na początku miałem wątpliwości, czy Marantz w ogóle powinien znaleźć się w tym teście, ponieważ jako jedyny nie jest wyposażony we "własne" firmowe głośniki, lecz w dedykowane przez dystrybutora. Ale ktoś wyżej postawiony w redakcji uświadomił mi, że Marantz i Boston pochodzą nie tylko od jednego dystrybutora, ale też od dwóch lat są markami należącymi do tego samego koncernu - D&M. Mistrz ceremonii, Ken Ishiwata, prezentując Marantza, zawsze podłącza go do Bostonów, więc skoro może on, mogę i ja... Ale przymusu nie ma, elektronikę Marantza oraz Bostony można kupić oddzielnie i podłączyć do czegoś innego.

Jakość wykonania Marantz M-CR503 jest w tej klasie cenowej nadzwyczajna. Front wykonano z grubego matowanego aluminium (boki z nieco cieńszego), górna pokrywa to blacha stalowa lakierowana na czarno.

Detale - wysmakowane, a całość - nobliwa. Sterowanie urządzeniem odbywa się poprzez dwa okrągłe przyciski wielofunkcyjne. Lewy to przełącznik: CD, Tuner, Aux 1 i 2, iPod/USB oraz np. wybór ścieżek, gdy używamy pendriva. Prawy obsługuje głównie CD, ale przydaje się również do wybierania plików.

Środek zajmuje czytelny dwurzędowy wyświetlacz matrycowy. Na dole z lewej ulokowano pozłacane gniazda dla słuchawek i zewnętrznych odtwarzaczy MP3 (obydwa 3,5 mm). W tym miejscu lista funkcjonalności praktycznie się zamyka (pomijam milczeniem takie oczywiste oczywistości, jak RDS czy budzik). Żadnych internetów, żadnych wynalazków - czyste klasyczne urządzenie audio. Takaż też jest jego nazwa wydrukowana na kartonie - CD Receiver made for iPod/iPhone.

Z tyłu gniazda są lekko schowane pod okapem obudowy, dzięki czemu łatwiej ukryć kabelki. Mamy po jednym komplecie wyjść RCA - "in" i "out", wyjście na subwoofer i cztery pary zacisków głośnikowych - w środku "siedzą" cztery wzmacniacze współpracujące z obciążeniem 6-8 omów, można więc wykonać bi-amping (ale czy to nie jest przerost formy nad treścią, żeby z tak małego urządzenia ciągnąć podwójne okablowanie do kolumn?). Oczywiście można podłączyć dwa zestawy kolumn A i B.

Gdyby ktoś wyciągnął pochopne wnioski, że ma do czynienia z urządzeniem "zacofanym" (w instrukcji padają takie nazwy, których od lat nie widziałem przy opisie wyjść - MD Recorder czy Tape Deck), to śpieszę donieść, że poprzez gniazdo M-XPort (MarantzeXtension Port - z tyłu) możemy podłączyć dostępny osobno, bezprzewodowy odbiornik Bluetooth RX101, w związku z czym mamy jednak możliwość słuchania muzyki z komputera czy smartfona. Dodatkowo możemy też słuchać plików skompresowanych MP3/WMA, zarówno nagranych na płytach CD-R/RW, jak i z pendrajwa.

W komplecie otrzymujemy jeszcze duży i bardzo poręczny pilot oraz coś, co w pierwszej chwili wziąłem za rozłożoną podstawkę do anteny, a okazało się być składaną (przypominającą leżak) podstawką do iPoda, umożliwiającą podłączenie go do dowolnego przewodu, w tym do ładowarki w dowolnym miejscu.

Jak już wspominałem, towarzyszące Marantzowi monitorki Boston Acoustics są rekomendowaną, ale tylko propozycją. Boston Acoustics A25 to bardzo solidnie wykonane (z okleinowanego winylem MDF-u w kolorze wiśni lub czarnym) dwudrożne monitory z głośnikami o typowej konfi guracji - 2,5-cm kopułka i 12-cm nisko-średniotonowy z korektorem fazy oraz charakterystyczną dla fi rmy mlecznobiałą membraną. Z tyłu niewielki otwór bas-refl eks i coś, czego nie miała żadna inna kolumna w teście - uchwyt do powieszenia na ścianie.

Odsłuch

Gdyby Ken Ishiwata sam posłuchał tego zestawienia, to.... pewnie usłyszałby to, co słyszał już nieraz z małych Bostonów, a wiele lat temu z podobnie małych Tannoyów Mercury. To wciąż subtelne, ocieplone, skoncentrowane na środku pasma brzmienie, które jeszcze nie jest wyrafinowane, ale nie jest już efekciarskie - w każdym razie skrajami pasma nie zaimponuje, górą nie strzeli i dołem nie zagrzmi. Na początku może być odebrane po prostu jako nieciekawe (co innego, gdy pośrodku stoi Ken...), trzeba się w tym trochę rozsmakować, rozgryźć ten styl i odnaleźć głębiej w nim leżącą kulturę i grzeczność, pozwalającą na długie, komfortowe słuchanie. Bez adrenaliny, ale bez zakwasów w uszach następnego dnia.

Wokale, smyki, a nawet cała symfonika - mimo że nie będzie spektakularna, to nie wykrzywi gęby prymitywnym rzępoleniem; będziemy słyszeć jej sens i porządek, chociaż nie wydobędziemy wszystkich detali czy smaczków. Mimo ocieplenia, skoncentrowanego chyba w "dolnym środku", sam bas jest dość płytki, duże instrumenty nie nabiorą masy i wypełnienia. Marantz umożliwia podłączenie subwoofera i w tym systemie to dobry pomysł, nawet gdy pozostajemy w zakresie zainteresowań muzycznych.

MARANTZ M-CR503 + A25

  • Produkowany Tak
  • Przedwzmacniacz gramofonowy Tak
  • Wyjście słuchawkowe Tak
 
 

Podstawowe dane

  • 2 100 zł Cena

Nasza ocena

  • Wykonanie: Mała, ale ekskluzywnie wyglądająca zintegrowana jednostka sterująca, solidne monitorki Bostona.
  • Laboratorium: Prosta i kompletna dla nowoczesnego systemiku audio. CD, tuner, USB, możliwość rozwinięcia o odbiornik Bluetooth.
  • Brzmienie: Ciepłe, spójne, delikatne w całym pasmie - z lekkim basikiem i subtelną górą. Inne głośniki mogą zmienić dźwięk na bardziej żywiołowy.
TEAC NT-503

TEAC
NT-503

Japońska firma oferuje zarówno klasycznie wyglądający sprzęt Hi-Fi, jak i urządzenia nawiązujące do form studyjno- profe...

YAMAHA Piano Craft MCR-670

YAMAHA
Piano Craft MCR-670

Cena: 3 000 zł

PIONEER X-HM82

PIONEER
X-HM82

Cena: 2 250 zł

PIONEER P2

PIONEER
P2

Cena: 3 600 zł

Audio - wrzesień 2016

Strefa Magazynu

Audio 09/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio