PANASONIC SC-PMX5

PANASONIC SC-PMX5
Źródło mocnych wrażeń 

Na pierwszy rzut oka Panas nie wygląda szałowo - kanciasta obudowa z aluminiowym frontem i zaznaczonym optycznie podziałem na dwie części nie prezentuje ani fi nezji, ani oryginalności w działaniach projektanta. Gdy jednak popatrzyłem na czekającego w kolejce Sharpa i Sony, a także na ceny trzech propozycji, zrozumiałem – rozkaprysiły mnie pomysły, jakie możemy spotkać w droższych systemach. A mimo to i Panasonic ma swoje cechy szczególne.

Tylko Panasonic i Sony mają, dostępną pod postacią tradycyjnych pokręteł, regulację barwy dźwięku, tutaj jest jeszcze lekko ukryty przycisk D.Bass - dodatkowego podbicia niskich tonów. Tuner AM/FM z RDS zapamiętuje 30 stacji FM i 15 AM (w komplecie są nawet stosowne antenki).

Stację dokującą iPod/iPhone wbudowano w górną część obudowy (zamykana klapka służy za oparcie urządzeń), jest wyjście słuchawkowe, odtwarzacz CD (CD-R/RW obsługuje tylko pliki MP3). Jedno gniazdo USB z przodu, jeden komplet wejść RCA audio z tyłu, ale nie ma wejścia dla przenośnych odtwarzaczy firm trzecich.

Czytelny wyświetlacz można przyciemnić. Zegar z timerem to już standard dla wszelkich minisystemów. Pilot jest typowy dla Panasonica - mały (na jedną baterię), ale wygodny, z układem klawiszy dostosowanym konkretnie do tego modelu. To, czego trudno się domyślić, patrząc na urządzenie, to jego dość bogate "życie wewnętrzne", czyli możliwości różnych ustawień korektora: Heavy, Clear, Soft, Vocal i Flat czy symulacja Surround. Zmiany tonacji są możliwe również z poziomu pilota.

Zespoły głośnikowe wykończono drewnopodobną okleiną, zdecydowanie nie nadają się do oglądania z tyłu (widać płytę wiórową, tylko pomalowaną na czarno). Tunel bas-refleksu wyprofi lowano już nowocześnie, ale popis inwestycyjno- techniczny rozgrywa się na froncie.

Znajdują się na nim trzy różne przetworniki, bo to konstrukcja trójdrożna: nisko-średniotonowy 14 cm, wysokotonowy 19 mm i jeszcze "superwysokotonowy", 15-mm drobiazg. Rozkręciłem i sprawdziłem - wszystko podłączone... Czy to konieczne przy tej wielkości konstrukcji? Nie ma tu miejsca na wykłady teoretyczne, ale na pewno jako pomysł przyciągnie uwagę. Każdy głośnik został otoczony srebrną ramką imitującą matowe aluminium, maskownica wszystko dość skutecznie zasłoni.

Odsłuch

Odsłuchy rozpocząłem od ostrej jazdy z dużą zawartością blach perkusji, żeby dopieścić zmysły zapowiadaną przez konstrukcję, bogatą górą pasma. I owszem, wysokich tonów nie brakuje, ale nie dzieje się też nic niezwykłego - może to i dobrze?

Jest normalnie i przyjemnie, i o to by nam chodziło, a kto oczekuje jazdy po bandzie, może sobie podciągnąć górę pasma w korektorze. Więcej od samego początku dzieje się na drugim skraju. Zarówno głośnik, jak i współpracujący z nim tunel bas-refleks są większe niż u pozostałych graczy - płynąca stąd "obietnica" silnego basu zostaje spełniona, zaś włączenie funkcji D.Bass wywołuje taką jego obfitość i dramaturgię (najcięższy bas w tym teście), że zwolennicy muzyki z silnym bitem będą zachwyceni, a komu będzie to dokuczać - wystarczy, że naciśnie jeden guzik na obudowie. Warto jednak docenić, iż podpompowanie basu płynącego z korektora nie wywołuje w głośnikach zadyszki - z dynamiką radzą sobie świetnie.

Po dłuższym słuchaniu określiłbym rolę systemu Panasonic SC-PMX5 jako źródła mocnych wrażeń o bardzo bezpośrednim przekazie, bez zbytniego upiększania lub wygładzania (przy standardowych nastawach).

PANASONIC SC-PMX5

  • Produkowany Tak
  • Przedwzmacniacz gramofonowy Tak
  • Wyjście słuchawkowe Tak
 
 

Podstawowe dane

  • 1 200 zł Cena

Nasza ocena

  • Wykonanie: Klasyczna metalowa skrzynka z aluminiowym frontem, efektowne kolumny trójdrożne.
  • Laboratorium: CD, iPod, USB, Tuner, urządzenie potrafi symulować dźwięk surround, kolumny trójdrożne.
  • Brzmienie: Duża dynamika, mocny bas, wyraźnie zarysowana góra.
TEAC PD-301+AI-301DA

TEAC
PD-301+AI-301DA

Teac koncentruje się na nowoczesnych formach i funkcjach, czego dobrym przykładem jest seria Reference, złożona wyłączni...

YAMAHA Piano Craft MCR-670

YAMAHA
Piano Craft MCR-670

Cena: 3 000 zł

PIONEER X-HM82

PIONEER
X-HM82

Cena: 2 250 zł

PIONEER P2

PIONEER
P2

Cena: 3 600 zł

Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio