GOLDENOTE Phono 2

GOLDENOTE Phono 2

Maurizio Aterini zaczynał od marki Bluenote, ale po konflikcie prawnym ze znaną wytwórnią płytową musiał zmienić jej nazwę. Przy okazji rozdzielił ofertę na dwie linie - pod marką Blacknote oferuje teraz urządzenia cyfrowe, takie jak odtwarzacze SACD, przetworniki C/A oraz wzmacniacze, a w ramach Goldenote produkty "analogowe" - gramofony, ramiona, wkładki i przedwzmacniacze gramofonowe.

Z zewnątrz Goldenote Phono 2 wygląda jak wyrośnięty na drożdżach Questar firmy Heed Audio - głębokość jest podobna, ale wysokość i szerokość - o połowę większe. Także tutaj front wykonano z czarnego akrylu - naklejono na nim logo firmy oraz nazwę modelu. Goldenote Phono 2 jest przedwzmacniaczem MM/MC, ale korekcję wybieramy małymi zworami wewnątrz. Fabrycznie urządzenie przygotowane jest do obciążenia 470 omów.

Z tyłu widać dwie pary szeroko rozstawionych gniazd RCA (wejście i wyjście), a pomiędzy nimi zacisk uziemienia. Nieco z boku znajduje się mechaniczny wyłącznik sieciowy, wykręcany bezpiecznik i gniazdo sieciowe IEC. Pomiędzy sekcją sygnałową i zasilającą widać jeszcze jedno gniazdo - zakręcany DIN z czterema pinami, służący do podłączenia opcjonalnego, zewnętrznego zasilacza PSU.

Przeważającą część wnętrza Goldenote Phono 2 zajmuje zasilacz. Patent Inductive-Phono polega na zastosowaniu klasycznego zasilacza typu Pi z dławikiem pomiędzy dwoma pojemnościami. Tak naprawdę dławiki są dwa i tworzą osobne zasilacze dla lewego i prawego kanału, korzystające ze wspólnego, przykręconego do przedniej ścianki transformatora toroidalnego Talema.

Pozostała część zasilacza, tj. scalone stabilizatory napięcia, znalazły się na płytce z układem wzmacniającym. Ten oparto na czterech układach scalonych (po dwa na kanał) OP37G Analog Devices.

Odsłuch

Włoski przedwzmacniacz Goldenote Phono 2 wymaga chwili uwagi przy instalacji. Chodzi o odpowiednie ułożenie kabli zasilających oraz interkonektów, aby usunąć lub przynajmniej zminimalizować przydźwięk. Myślę, że nie do końca sprawdza się ich bardzo bliskie położenie na tylnej ściance. Dla wielu użytkowników może to być frustrujące.

Kiedy już się to uda, otrzymamy dźwięk, który może zadowolić zarówno zwolenników "analogu" - z jego domniemaną miękkością i ociepleniem, jak i "cyfry" - z jej przecenianą czystością. Nasycony "dolny środek" gwarantuje pełne brzmienie głosów, mimo to nie są one (zbyt) bliskie, zachowują klarowność i artykulację.

GOLDENOTE Phono 2

  • Produkowany Tak
  • Typ MM/MC
  • Zmiana wzmocnienia [W] nie
  • Zmiana imp. wejściowej nie
  • Zmiana poj. wejściowe nie
  • Filtr subsoniczny nie
  • Zdalne sterowanie nie
  • Zewnętrzny zasilacz opcja

Zobacz też:

 
 

Podstawowe dane

  • 4 400 zł

Nasza ocena

  • Wykonanie: Znakomity zasilacz, który można zdublować opcjonalnym PSU. Dość prosty układ wzmacniający na scalakach.
  • Funkcjonalność: Ograniczona - bez regulacji obciążenia wkładki, ale tę można ustalić z producentem.
  • Brzmienie: Pełne i gładkie, potrafi dodać ciepła i zachować czystość.
XINDAK LP-1

XINDAK
LP-1

Cena: 3 400 zł

MUSICAL FIDELITY LX-LPS

MUSICAL FIDELITY
LX-LPS

Cena: 2 500 zł

LEHMANNAUDIO Black Cube

LEHMANNAUDIO
Black Cube

Cena: 2 200 zł

PRO-JECT Tube Box DS

PRO-JECT
Tube Box DS

Cena: 2 300 zł

 

 

Audio - październik 2017

Strefa Magazynu

Audio 10/2017

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
GRYPHON Kalliope

GRYPHON
Kalliope

Kalliope oznacza w mitologii greckiej muzę poezji epicznej, która (wraz z innymi muzami Olimpu) uświetniała śpiewem bies...

Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio