ACOUSTIC SIGNATURE TANGO mk3

ACOUSTIC SIGNATURE TANGO mk3
Bas z werwą 

Acoustic Signature TANGO mk3 jest niewielki, zgrabny, niemal bezobsługowy - poza pierwszym momentem, w którym trzeba się przebić przez dwa ośmiopunktowe przełączniki DIP - możemy w nich ustawić obciążenie wkładki. Firma podaje, że wszystkie kondensatory elektrolityczne, jakich w nim użyto, mają równolegle nalutowane kondensatory foliowe, poprawiające charakterystyki w zakresie wysokich częstotliwości.

Oporniki i kondensatory są dobierane z tolerancją 1%, dlatego maksymalna odchyłka korekcji krzywej RIAA ma wynosić tylko 0,2 dB. Tango Mk3 to przedwzmacniacz gramofonowy przeznaczony dla wkładek MM i MC. Jego wzmocnienie wynosi 40 dB dla wkładek MM i 67 dB dla wkładek MC. Na stałe jest w nim także zamontowany filtr subsoniczny obcinający częstotliwości poniżej 6 Hz.

Obudowa Acoustic Signature TANGO mk3 jest sztywna i stabilna, wykonano ją ze stopu metali lekkich. Z przodu widać tylko niebieską diodę LED wskazującą zasilanie. Opis gniazd połączeniowych, nazwa firmy i modelu znalazły się na górnej ściance. Z tyłu widać parę gniazd wejściowych, parę wyjściowych (dość blisko siebie, należy więc unikać grubych wtyczek RCA), zacisk uziemienia, gniazdo dla zewnętrznego zasilacza oraz dwa rzędy przełączników DIP.

Zmienimy nimi zarówno pojemność dla wkładek typu MM, jak też pojemność i impedancję dla MC - pozostają do dyspozycji trzy wartości impedancji i aż siedem pojemności. Jeśli nasza wkładka wymaga jeszcze innych wartości, fi rma może wykonać dla nas specjalną modyfi kację. Układ elektroniczny zamontowano na niewielkiej, ale dwustronnej płytce drukowanej.

Gniazda wejściowe i wyjściowe są złocone i lutowane bezpośrednio do płytki. Przy wejściu pracują układy scalone Analog Devices AD797, po jednym na kanał; to niskoszumny układ zaprojektowany z myślą o przedwzmacniaczach audio, przede wszystkim mikrofonowych (a więc o porównywalnym wzmocnieniu, co gramofonowe) w stołach mikserskich, zaś na wyjściu układy Burr Brown OPA134 o uniwersalnym zastosowaniu, należące jednak do prestiżowej linii SoundPlus.

Ich szczególną właściwością jest też wejście na tranzystorach FET, o bardzo niskiej impedancji wejściowej, co pozawala na podłączenie długich kabli. Oprócz kilku kondensatorów polipropylenowych Wima, niemal wszystkie pozostałe elementy zamontowano tak, jak układy scalone, tj. w technice SMD.

Napięcie 24 V DC jest dostarczane z małego, ściennego zasilacza impulsowego. Dodatkowa fi ltracja oraz stabilizacja napięcia (na układzie scalonym i tranzystorach) ma miejsce w samym urządzeniu - wyprodukowanym w Niemczech, o ile to ma dla kogoś znaczenie.

Odsłuch

Przedwzmacniacz Acoustic Signature TANGO mk3 gra podobnie jak gramofony tej firmy - a więc zupełnie inaczej niż Avid. Teraz mamy wyraźną, detaliczną górę i bas pełen werwy. Słychać to od początku, a wraz z upływem czasu i kolejnymi płytami wrażenie wcale nie ustępuje. Obraz muzyki jest zawsze jakby odświeżony, czysty i dynamiczny.

Bill Evans na "Live at Art D’Lugoff’s Top of The Gate" zabrzmiał z młodzieńczym wigorem (mimo czterdziestki na karku), podobnie jak jego perkusista Marty Morell. Nagrania miały blask, otwierały górę pasma w dużej przestrzeni. To nie jest brzmienie romantyczne ani ciepłe, ani nawet stereotypowo "analogowe", lecz nie jest też ostre i chwiejne, ogólny balans tonalny został uchwycony, bo niskie tony działają jak dobra kotwica.

Co ciekawe, z płytami takimi jak "Ark" Brendana Perry’ego czy "50 Words For Snow" Kate Bush, gdzie bas jest duży, mocny, pełny i cały przekaz jest budowany na mocnym dole, Tango nie brnęło jeszcze dalej i za daleko - preamp pokazywał styl nagrania w pełnej krasie, nie tonizował, ale nie dramatyzował. Tym, co odróżnia Tango od tańszych przedwzmacniaczy, jest lepsza rozdzielczość. Instrumenty są wyraźniej obrysowane, pogłosy dłuższe i rozbudowane. Taki dźwięk jest bardziej "obecny", mimo że same wokale i instrumenty środka pasma nie wychodzą w kierunku słuchacza.

Bardzo dobra dynamika. Acoustic Signature TANGO mk3 nie miał problemów ze spiętrzeniami dźwięków, z graniem szybkim, np. z wersji 45 rpm płyt Metalliki czy z dużą orkiestrą na płycie "New Blood" Petera Gabriela. Przy nagłym wejściu kotłów, bębnów itp. dźwięk jest kompresowany tylko śladowo. Dominuje efekt energetycznego i klarownego, swobodnego brzmienia.

Acoustic Signature TANGO mk3 przedstawia winyl w inny sposób, niż wielu tego oczekuje. Ale nikt, kto słyszał taśmę-matkę graną na magnetofonie szpulowym Studera, kto słyszał wytłoczoną z niej płytę LP graną na wysokiej klasy sprzęcie, nie będzie zdziwiony i rozczarowany.

Wojciech Pacuła

ACOUSTIC SIGNATURE TANGO mk3

  • Produkowany Tak
  • Typ MM/MC
  • Zmiana wzmocnienia [W] tak
  • Zmiana imp. wejściowej tak
  • Zmiana poj. wejściowe tak
  • Filtr subsoniczny tak
  • Zdalne sterowanie nie
  • Zewnętrzny zasilacz tak
 
 

Podstawowe dane

  • 3 900 zł Cena

Nasza ocena

  • Wykonanie: Mocna i precyzyjnie złożona obudowa, montaż powierzchniowy, dobre elementy bierne.
  • Funkcjonalność: Dużo regulacji – zarówno pojemności, jak też impedancji.
  • Brzmienie: Bardzo dobra dynamika oraz rozdzielczość; lekkie uprzywilejowanie skrajów pasma.
TEAC NT-503

TEAC
NT-503

Japońska firma oferuje zarówno klasycznie wyglądający sprzęt Hi-Fi, jak i urządzenia nawiązujące do form studyjno- profe...

AVID Pellar Phono

AVID
Pellar Phono

Cena: 3 000 zł

PRO-JECT Phono Box RS

PRO-JECT
Phono Box RS

Cena: 3 690 zł

AVID Pulsus

AVID
Pulsus

Cena: 6 500 zł

GOLDENOTE Phono 2

GOLDENOTE
Phono 2

Cena: 4 400 zł

Audio - wrzesień 2016

Strefa Magazynu

Audio 09/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio