KOSS PORTA PRO

KOSS PORTA PRO

Porta Pro to seria słuchawek stworzonych specjalnie pod kątem ich “mobilności” − użytkowania poza domowym zaciszem, a więc z uwzględnieniem maksymalnej łatwości ich transportowania.

Słuchawki ze swojej natury są znacznie mniejsze niż zespoły głośnikowe, ale ostatecznie poruszanie się z parą dużych, dookołousznych słuchawek, takich jak choćby A/250, wymagałoby użycia co najmniej dużej reklamówki, oczywiście z nadrukiem AUDIO, lub KOSS. Ponieważ torby takie nie są tymczasem dostępne, polecamy Porta Pro, gdyż słuchawki te można... złożyć, i zapakować do małej skórzanej torebki, którą dostajemy w komplecie. Ładunek taki można już choćby przytroczyć sobie do paska, lub włożyć do dużej kieszeni płaszcza czy kurtki − oczywiście z odpowiednim napisem na plecach. Przenoszenie i noszenie ułatwia również kapitalnie mały ciężar tych słuchawek − ok. 80g.

Znane są słuchawki wielokrotnie mniejsze i lżejsze, jednak Porta Pro to słuchawki przenośne, ale nie miniaturowe, jednocześnie mające ambicje klasy średniej. W rodzinie Porta Pro znajdują się trzy modele − podstawowy Porta Pro, oznaczany w niektórych materiałach jako Porta Pro I, nieco prostszy Porta Pro Junior − pozbawiony regulacji docisku słuchawek do uszu, i teoretycznie najlepszy w serii Porta Pro 2000, o zmienionym, nowoczesnym kształcie, z wymiennymi muszlami nausznymi. W naszym teście wystąpił klasyk − Porta Pro I.

Odsłuch

Małe i lekkie słuchawki Kossa od pierwszego utworu sprawiły dobre wrażenie. Organy odtworzone zostały bardzo czysto. Dźwięk był swobodny i lekki, bas schodził dość nisko, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że − jak na tak małe i tanie słuchawki − zaskakująco nisko. Pojawiła się nawet śladowa głębia sceny dźwiękowej. To bardzo korzystne wrażenie nie zostało poważnie osłabione nawet przy odtworzeniu fortepianu. Bas stał się trochę za mało obecny, na średnicy pojawiły się ślady twardości, ale ogólna równowaga była co najmniej dobra.

Barwy instrumentów, zarówno kwintetu instrumentów dętych, jak i dużej orkiestry symfonicznej oddane zostały w sposób zupełnie satysfakcjonujący, choć czasami, w momentach dużych spiętrzeń dynamicznych, rozdzielczość stawała się już ograniczona. Mimo to, jazzowa płyta Johna Abercrombiego pokazała, że szybkie sola perkusyjne są rzeczywiście szybkie, zaś gitara lidera została odtworzona energicznie i klarownie.

Porta Pro, słuchawki o niekonwencjonalnym wyglądzie, są godne uwagi. Przypominając o niezwykłej wygodzie ich transportowania, należy przyznać, że reklamowe hasło − “referencyjne słuchawki do sprzętu przenośnego” pasuje do tych słuchawek jak ulał.

KOSS PORTA PRO

  • Produkowany Tak
  • Typ Otwarte
  • Poduszka Nauszne
  • Masa 80
  • Impedancja (Ω)* 32
  • Pasmo przenoszenia 15 - 25 000
  • Ergonomia Małe, lekkie, ale z wygodnym pałąkiem.
  • * W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona
 
 

Podstawowe dane

  • 400 zł Cena

Nasza ocena

  • Wykonanie: Niemal legenda, symbol jakości dla sprzętu przenośnego.
  • Brzmienie: Zaskakująca czystość i przestrzenność dźwięku, wspaniały, niski bas.

Galeria zdjęć

FOCAL Utopia

FOCAL
Utopia

Cena: 18 000 zł

ULTRASONE Edition M

ULTRASONE
Edition M

Cena: 3 600 zł

GRADO RS1e

GRADO
RS1e

Cena: 3 400 zł

AUDIO-TECHNICA ATH-W1000Z

AUDIO-TECHNICA
ATH-W1000Z

Cena: 3 200 zł

Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio