ARCAM rCube

ARCAM rCube
rKostka 

Wyjmując rKostkę z kartonu, wydawało się, że nie będzie zbytnio o czym pisać – ot, sześcian z głośnikami i stacją dokującą... Zastanawiająca była jednak masa urządzenia – waży aż 5 kg! Obudowa ma lakierowany dół i górę oraz cztery boki owinięte tkaniną (dostępna jest w wersji białej z szarym materiałem lub cała czarna). Krawędzie lekko zaokrąglono, widać lekką stylizację w kierunku Apple.

Na górze odnajdujemy uchylną kwadratową klapkę będącą podparciem dla pleców umieszczonego w stacji dokującej iPoda/iPhona, oraz otwierającą dla palców uchwyt, który ułatwia ewentualne przenoszenie całości. Jest tu też dotykowy panel sterowania i malutka dioda wskazująca stan pracy urządzenia.

Z tyłu jest obficiej niż można się było spodziewać: analogowe wejście (mini-jack), wyjścia wideo kompozytowe (RCA) oraz komponentowe (S-Video) - wyprowadzające sygnał z iPodów na TV, przycisk "Bass" regulujący poziom niskich tonów (przydatne zredukowanie, gdy kostkę ustawia się w jakimś kącie lub blisko ściany) oraz gniazdo USB, służące jedynie do instalacji nowego oprogramowania systemowego (firmware), i zasilanie.  Wyjście słuchawkowe? A po co? Słuchawki podłączamy przecież bezpośrednio do iPoda.

Odsłuch

Trudno jednoznacznie i dokładnie stwierdzić, jak Arcam rCube brzmi, ponieważ zależy to w dużym stopniu od miejsca, w którym stoi. Urządzenie gra głównie dźwiękiem odbitym (głośniki są zamontowane po bokach), co ma ogromny wpływ zarówno na siłę niskich częstotliwości, jak i na szerokość sceny (żadne inne urządzenie w tym teście tak nie potrafiło). Stawiając rCube w kącie, otrzymamy najlepsze rezultaty - ściany dosłownie grają, dźwięk jest pełny, mocny, z silnym basem, a jednocześnie obszerny i przestrzenny.

Bas schodzi zadziwiająco nisko, co jest zaletą przy normalnych poziomach głośności, ale może zemścić się przy wysokich poziomach, powodując charczenie – po prostu głośniki są przemęczane zbyt dużymi amplitudami. Może, ale nie musi – z tyłu znajduje się przycisk "obcinający" bas, który warto w takich okolicznościach wykorzystać.

Jedyna sytuacja, w której Arcam rCube się nie sprawdza, to próba zastosowania go jako głośnika komputerowego. Dlaczego? Ponieważ stojąc przed nami na biurku, nie gra "do nas", tylko na boki. Siedząc na wprost znajdujemy się w polu, do którego wysokie częstotliwości docierają z trudem, bas też jest wtedy słaby i pojawia się syndrom "kuchennego radia". To bardziej specyfika urządzenia niż wada, bo wynika z przedstawionego wyboru konstrukcyjnego, służącego bardzo dobremu brzmieniu przy zupełnie innym sposobie ustawienia.

Waldemar (Pegaz) Nowak

ARCAM rCube

  • Produkowany Tak
  • Stacja dokująca dla iPoda Nie
  • Wejścia/wyjścia mini-jack / RCA / S-VIDEO
  • USB Tak
  • Bluetooth nie
 
 

Podstawowe dane

  • 2 500 zł Cena

Nasza ocena

  • Wykonanie: Bez najmniejszych wątpliwości to produkt z wyższej półki – piękny minimalistyczny projekt.
  • Funkcjonalność: Urządzenie przenośne, ma wbudowany akumulator do 8 godz. pracy, można zbudować prosty multiroom.
  • Brzmienie: Zależne od ustawienia względem ścian – od genialnego do beznadziejnego. Gra na boki.
MONITOR AUDIO Platinum PL500 II

MONITOR AUDIO
Platinum PL500 II

Kiedy siedem lat temu firma Monitor Audio wprowadziła pierwszą generację serii Platinum, była to tyleż sensacja, co ruch...

BOWERS & WILKINS Z2

BOWERS & WILKINS
Z2

Cena: 1 800 zł

DENON DSD500 Cocoon Home

DENON
DSD500 Cocoon Home

Cena: 2 200 zł

JBL OnBeat Venue

JBL
OnBeat Venue

Cena: 900 zł

MARANTZ MS7000 Consolette

MARANTZ
MS7000 Consolette

Cena: 3 500 zł

Audio - październik 2016

Strefa Magazynu

Audio 10/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio