JBL OnBeat Venue

JBL OnBeat Venue
Bez podkręcania

Amerykańska firma ma bardzo bogatą ofertę głośników z dokami do iPodów. Po wzorniczym szaleństwie testowanego poprzednio modelu OnBeat Extreme, bierzemy na warsztat tym razem bardziej kameralny projekt o klasycznej formie - OnBeat Venue.

Już przy pierwszym kontakcie czuje się, że to przyjazna konstrukcja, wykonana z materiałów wysokiej jakości. Delikatna tkanina, aluminiowa wstawka wokół grilla czy matowy tył nie będą ujawniać kurzu ani odcisków palców. Zgodnie z obowiązującym trendem, sam dock nie jest eksponowany, czeka schowany na moment, gdy będzie nam potrzebny - wystarczy naciśnięcie logo JBL i wyjeżdża z wnętrzności, elastycznie zamocowany, 30-stykowy, mieszczący iPody/ iPhone’y/iPady.

Duże, wygodne, rozpoznawalne dotykiem przyciski na górnej krawędzi obejmują funkcje: Bass (podbija bas), Movie/ EQ (poszerza scenę podczas oglądania filmów i uwypukla dialogi lub w czasie słuchania muzyki przełącza w jeden z 5 trybów EQ), Źródło (Bluetooth, Dock, Aux), Power i Volume, a do tego trzy diody pokazują, które źródło jest aktualnie wybrane.

JBL OnBeat Venue został zaprojektowany jako typowe urządzenie "na krótki dystans", o czym najlepiej świadczy brak pilota i podręczna lokalizacja wzmiankowanych przycisków. Swoimi rozmiarami i formą też pasuje na biurko lub nocny stolik. Jeżeli coś dziwi, to obecność wyjścia wideo w wersji komponentowej (3 x RCA) - po co to komu w takim urządzeniu?

Z wejść dla sygnału, poza dockiem, mamy jeszcze Bluetooth i mini-jacka 3,5 mm. W komplecie dostajemy zewnętrzny "laptopowy" zasilacz. Obecnie każda firma musi "wylegitymować się" własną dedykowaną aplikacją dla iOS i/ lub Androida - nie jest inaczej i w tym przypadku, pojawia się JBL OnBeat.

Według danych producenta, system akustyczny tworzy wzmacniacz 2 x 15 W i dwa głośniki szerokopasmowe. Bliższa inspekcja ujawniła, że jest lepiej - każdy kanał obsługuje 7,5-cm nisko-średniotonowy i kopułka.

Odsłuch

Firmowe, koncertowe brzmienie - raczej nie tym razem. Nie jest to dźwięk "podkręcony", choć nie jest też wygładzony - nieco żwawiej poczyna sobie średnica, skraje pasma są o pół kroku w tyle, ogólnie brzmienie jest spokojne i "towarzyszące", muzyka nie jest oddawana energetycznie i emocjonalnie, lecz z uprzejmością i łagodnością.

JBL OnBeat Venue system dobry do niewielkich pomieszczeń, nie zastąpi tego "prawdziwego" i nawet nie próbuje oszukać efekciarskim dźwiękiem, że potrafi więcej, niż może. Używanie Bluetooth nie wpływało na jakość dźwięku.

Uwaga - jest już nowa wersja urządzenia - Venue Lightning.

AirPlay vs. Bluetooth

Najważniejsza różnica pomiędzy tymi dwoma systemami przesyłania muzyki sprowadza się do tego, że AirPlay do działania wymaga istnienia sieci domowej, posiadającej przynajmniej router - włączony, gdy chcemy słuchać. Bluetooth komunikuje się bezpośrednio, więc nic poza nadajnikiem (iPod/ iPhone/iPad, smartfon z Androidem, komputer itp.) i odbiornikiem (dedykowane: głośniki, słuchawki, amplitunery) nie jest mu potrzebne. Bluetooth korzysta z nadajników znacznie mniejszych mocy (jest więc energooszczędny), co jednak ogranicza zasięg działania do ok 10 metrów, ale i nie naraża nas na zbędne dawki promieniowania elektromagnetycznego.

Nie ma Apple, nie ma zabawy

OnBeat to poręcznie napisana aplikacja, która - poza ułatwieniem dostępu do zasobów muzycznych (tworzenie własnych list odtwarzania, modyfikacja ustawienia dźwięku i wyświetlanie okładek albumów) - pozwala na pełniejsze wykorzystanie systemu. Gdy aplikacja jest włączona, przycisk Movie, zamiast poszerzania sceny, uruchamia jeden z pięciu predefiniowanych trybów EQ (Movie, Jazz, Rock, Basic, Gaming).

Prawy ekran pokazuje możliwość zmiany położenia słuchacza względem muzyków. OnBeat umożliwia również wgrywanie najnowszych wersji firmware`u. A co, jeśli nie posiadamy iPoda/iPada ani iPhone`a i używamy Bluetooth? Nie ma Apple - nie ma firmware`u...

JBL OnBeat Venue

  • Produkowany Tak
  • Stacja dokująca dla iPoda Tak
  • Wejścia/wyjścia AUX / wideo
  • USB Tak
  • Bluetooth tak
 
 

Podstawowe dane

  • 900 zł Cena

Nasza ocena

  • Wykonanie: Użyte materiały jakby antyalergiczne – nie powinny przyciągać kurzu
  • Funkcjonalność: Bez fajerwerków, ale zróżnicowane pod względem kształtu klawisze można obsłużyć i po ciemku.
  • Brzmienie: Skrojone na miarę sypialni – uprzejme i łagodne.
TEAC PD-301+AI-301DA

TEAC
PD-301+AI-301DA

Teac koncentruje się na nowoczesnych formach i funkcjach, czego dobrym przykładem jest seria Reference, złożona wyłączni...

BOWERS & WILKINS Z2

BOWERS & WILKINS
Z2

Cena: 1 800 zł

DENON DSD500 Cocoon Home

DENON
DSD500 Cocoon Home

Cena: 2 200 zł

MARANTZ MS7000 Consolette

MARANTZ
MS7000 Consolette

Cena: 3 500 zł

PANASONIC SC-NE5

PANASONIC
SC-NE5

Cena: 1 700 zł

Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio