Czy jakość brzmienia słuchawek bezprzewodowych jest niższa od tych "na kablu"?

Czy jakość brzmienia słuchawek bezprzewodowych jest niższa od tych "na kablu"?

Akustyka

Na jakość brzmienia słuchawek składa się klasa samych przetworników znajdujących się w muszlach, dopasowanie muszli do ucha (złe ustawienie może być nie tylko niewygodne, ale też pogarszać odsłuch), jak też sposób transmisji i wynikające stąd ewentualne problemy.

Dawniej transmisja bezprzewodowa znacznie obniżała jakość w stosunku do tradycyjnej transmisji kablowej i można było "na skróty" tak sytuację tę interpretować, chociaż i wtedy bardzo dobre słuchawki bezprzewodowe grały lepiej niż słabe słuchawki na kablu. Dzisiaj szanse się wyrównują, bo technika transmisji bezprzewodowej robi postępy.

Biorąc pod lupę brzmienie tych samych słuchawek, porównując ich brzmienie "po kablu" i przy transmisji bezprzewodowej (wiele modeli z transmisją Bluetooth oferuje obydwie opcje), możemy usłyszeć przewagę jakości "kablowej", ale coraz częściej jest ona na tyle niewielka, że wygoda wynikająca z tego typu transmisji staje się ważniejsza.

Jednocześnie rozrzut jakości (czy choćby naszych subiektywnych odczuć) wśród słuchawek w podobnej cenie jest na tyle duży, że niektóre modele w transmisji bezprzewodowej mogą grać lepiej niż inne z kablem; oczywiście tym bardziej znajdą się i doskonałe "kablowe".

Pozostałe zagadnienia z tego tematu

Czym różni się "ciśnienie akustyczne" od "głośności"?

Dlaczego słuchawki, nawet mając bardzo niewielkie wymiary, potrafią przetwarzać najniższe częstotliwości, a kolumny głośnikowe mają z tym problem?

Co to są krzywe izofoniczne i charakterystyka "fizjologiczna"?

Dlaczego postuluje się, aby charakterystyka przetwarzania urządzeń była płaska, skoro charakterystyka czułości ucha ludzkiego płaska wcale nie jest?

Dlaczego w sprzęcie wysokiej klasy nie są stosowane korektory graficzne?

Jakie jest optymalne wytłumienie pomieszczenia odsłuchowego?

Jaka jest optymalna odległość kolumn od ścian pomieszczenia?

Jak należy ustawić zespoły głośnikowe względem miejsca odsłuchowego?

Jaki jest związek między wielkością zespołów głośnikowych a wielkością odpowiedniego dla nich pomieszczenia?

Na czym polega niesfazowanie kolumn i jaki jest tego wpływ na charakter brzmienia?

Jakie są podstawowe techniki nagraniowe i jakie są słyszalne rezultaty ich stosowania?

Co to jest kompresja - w studiu i w sprzęcie domowym - i czym się objawia?

Leksykon

Felietony

Reportaże i wywiady

Audio - grudzień 2016

Strefa Magazynu

Audio 12/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio