maj 2019

Kup wydanie:
Audio - maj 2019
Audio - maj 2019
Audio - maj 2019

Spis treści

  • 6 Aktualności

HI-FI

  • 12 Marantz Melody X M-CR612
  • 15 Wzmacniacze zintegrowane 3000 - 4000 zł
  • 16 Arcam SA10
  • 20 Audiolab 6000A
  • 24 Musical Fidelity M2si
  • 28 Rotel A11
  • 32 Vincent SV-200

HIGH-END

  • 37 Wzmacniacze zintegrowane 32 000 - 34 000 zł
  • 38 Accuphase E-480
  • 44 Copland CTA408
  • 51 Zespoły głośnikowe 40 000 - 44 000 zł
  • 52 Focal KANTA No.3
  • 62 Revel F228Be
  • 86 mbl 101 X-treme

MUZYKA

  • 72 Wywiad - Dominik Wania
  • 74 Album miesiąca
  • 75 Jazz i okolice
  • 80 Rock i okolice
  • 85 Klasyka

WSTRZĄŚNIĘTY, NIEZMIESZANY

oważne testy poważnych urządzeń powinny spełniać poważne rygory. Gdybyśmy jednak chcieli dotrzymać wszystkich warunków, jakie w sumie zagwarantowałyby metodologiczną poprawność i zapewniały uzyskiwanie dokładnych wyników prowadzonych "obserwacji", okazałoby się to zadanie dalece przekraczające czyjekolwiek możliwości, nawet najlepiej wyposażonych redakcji i najbardziej doświadczonych ekspertów.

Dochodzilibyśmy wręcz do absurdów, teoretycznie uzasadnione przesłanki okazywałyby się praktycznie nierealną abstrakcją. Na przykład przećwiczyć każdą kolumnę z kilkoma systemami, natychmiast porównując ją z kilkoma innymi kolumnami, ale cały czas w tych samych warunkach akustycznych, a potem powtórzyć to w kilku innych ustawieniach i pomieszczeniach (przenosząc tam systemy i inne kolumny...).

Nietrudno byłoby jeszcze rozbudować i zaostrzyć procedurę... I pryncypialnie zakończyć działalność. Z drugiej strony, nie powinniśmy porzucać wszystkich wykonalnych założeń. lecz konsekwentnie dążyć do uzyskiwania wyników jak najbardziej "odpowiedzialnych". Dlatego, gdy tylko to możliwe, prowadzimy testy grupowe w określonych zakresach cenowych, zbierając wszystkich uczestników w jednym miejscu i w jednym czasie.

Testowane indywidualnie urządzenia czasami również "nieofi cjalnie spotykają się" z innymi modelami w podobnej cenie, akurat będącymi "na miejscu", a kiedy nie ma z czym porównywać, jesteśmy przynajmniej w znanych sobie warunkach i ze znanym sprzętem towarzyszącym – jakim dokładnie, nie piszemy, żeby nie wywoływać niezdrowych emocji. Ale bywa jeszcze inaczej.

Paradoks jest taki, że najdroższe, największe, potencjalnie najlepsze kolumny czasami w ogóle nie są dostarczane do redakcji, lecz redakcja musi pofatygować się do miejsca ich "stacjonowania", stałego lub czasowego. Bywał to fi rmowy salon dystrybutora, a kilka razy sala Audio Show, gdzie sprzęt będący przedmiotem zainteresowania pojawiał się tylko w ramach krótkich "gościnnych występów". Tak też było w przypadku systemu MBL 101 X-treme.

To pierwszy test 101 X-treme w polskiej prasie specjalistycznej; na pewno nie słuchaliśmy ich jako pierwsi, ale mieliśmy przywilej podejścia do tematu z całym naszym warsztatem. Test odbył się podczas Audio Video Show, w sali TV1, gdzie poza godzinami otwarcia samej wystawy, pracowaliśmy rano i wieczorem, robiąc zdjęcia, pomiary i prowadząc odsłuchy.

W części z nich uczestniczył sam Jurgen Reis, czym oczywiście byłem zaszczycony, nawet wstrząśnięty, ale niezmieszany. Dzięki jego obecności, a także interwencjom w działanie systemu, test odsłuchowy miał niezwykły przebieg. Dlatego wspominam o nim w tym miejscu, wcale nie ekscytując się samym faktem, że testowaliśmy system kosztujący blisko milion złotych

Andrzej Kisiel

Testy w tym numerze

Recenzje w tym numerze

Audio - lipiec - sierpień 2019

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

W tym numerze znajdziecie regularny test porównawczy (pięć wzmacniaczy za ok. 9000 zł), hi-endowe kolumny, gramofon, ale polecam przede wszystkim indywidualne testy pięciu urządzeń nowej generacji - soundbarów, głośników bezprzewodowych, systemów "all-in-one". ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj