AudioShow 2009 za nami

Audio Show za nami - fajnie było, ale się skończyło. Trochę nowości, nacisk położony na stereo - za wyjątkiem firm bardziej masowych jak Pioneer czy SONY (niby coś muzycznie było, ale jednak praktycznie tylko kino, no a przypadku tej drugiej firmy SACD to trochę za mało), Marantz pokazał się trochę lepiej od poprzedników.
Dodano: 9 listopad 2009

AudioShow za nami - fajnie było, ale się skończyło. Trochę nowości, nacisk położony na stereo - za wyjątkiem firm bardziej masowych jak Pioneer czy SONY (niby coś muzycznie było, ale jednak praktycznie tylko kino, no a przypadku tej drugiej firmy SACD to trochę za mało), Marantz pokazał się trochę lepiej od poprzedników.

Cieszy obecność nowych wystawców i nowych firm (choćby REGI), pomieszczeń zajętych w hotelu Sobieski też jakby więcej. Zakres cenowy spory - nie tylko sprzęt za 600 tysięcy, ale i rozwiązania budżetowe. Z tych droższych wrażenie zrobiła prezentacja firmy Trimex i pokaz na żywo na kolumnach Focal.JMlab Utopia III.

W kwestii tańszych rozwiązań prym wiedzie firma Polpak, która po raz kolejny pokazała niezbyt drogie zestawy bazujące na sprzęcie Xindak, Koda i Taga (miłe zaskoczenie sprawiły kolumny podłogowe KODA K-5200F - wysokie tony były odtwarzane na głośniku wstęgowym, ceny dwa razy niższe niż porównywalnie grających modeli). Trochę sprzętu polskiego, mocno zaakcentowana obecność wielu wytwórców kolumn głośnikowych ze swoimi produktami, możliwość posłuchania np. wzmacniacza Baltlab 3 (jak zwykle dopracowanego i wreszcie dostępnego) oraz tłumy wokół pana Andrzeja Markówa i jego lampowego wzmacniacza Lorelai (jak zwykle ... trudnodostępnego i długooczekiwanego), wywołującego często ostre spory na forach audiomaniaków.

Ciekawych przeżyć, co warto wspomnieć, dostarczył także telewizor HDTV 3D firmy JVC - obraz ogląda się po nałożeniu specjalnych okularów, a efekty przestrzenne są więcej niż zadowalające (miernik uświadamiał ponadto użytkownikowi, ile prądu pobiera telewizor).

Dla organizatorów AudioShow należą się pochwały za konsekwencję (wybór hoteli w bardzo dobrej lokalizacji, stały termin i podobna formuła wystawy). Z minusów można wymienić dość późno w stosunku do poprzednich lat opublikowaną listę wystawców (na szczęście w dobie powszechnej dostępności internetu można było przeżyć), w katalogu wystawy brak było ponadto alfabetycznej listy producentów.

Z moich obserwacji wynika, że odwiedzjący Audio Show skupiają się raczej na oglądaniu (i fotografowaniu na bardzo dużą skalę...) sprzętu oraz rozmowach z wystawcami i kolegami  niż "zaawansowanycm" słuchaniu muzyki. Czy to źle? Trudno powiedzieć. Mamy w jednym miejscu bardzo dużo fachowców i sprzętu, przez dwa dni można to wszystko przynajmniej ogarnąć...

Tłumy były (do Warszawy przybyli nawet audiofile z innych miast), głośno także, czyli warunki odsłuchowe niestety bez rewelacji. I jeśli nawet mimo wszystko czasami rodzi się pytanie, czy warto tak się męczyć: organizować, pojawiać się, spotykać...odpowiedź jest prosta - oczywiście, że tak. Bo niewątpliwie AudioShow ważnym wydarzeniem w życiu audiofila jest.

RoRo

Telewizory Samsung QLED z soundbarami za 1 zł

Telewizory Samsung QLED z soundbarami za 1 zł

W ramach najnowszej promocji Samsunga wybrane telewizory QLED 2019 możemy teraz kupić w zestawie z soundbarem za 1 zł*. Oferta promocyjna jest dostępna w wybranych sieciach handlowych do 30 czerwca br.
Kolumna głośnikowa podstawkowa Klipsch B-20 taniej w Audiohicie

Kolumna głośnikowa podstawkowa Klipsch B-20...

Na stronie internetowej sklepu Audiohit znajduje się bogata lista urządzeń, które aktualnie możemy kupić po mniej lub bardziej obniżonych cenach. Wśród produktów w promocji znajdują się kolumny podstawkowe Klipsch B-20.
Nowe kolumny podłogowe Indiana Line Tesi 661 w ofercie salonu Q21

Nowe kolumny podłogowe Indiana Line Tesi 661 w...

Q21 wprowadził do swojej oferty nowe kolumny Indiana Line, model Tesi 661. Przy okazji do końca maja obowiązują w salonie specjalne ceny wszystkich kolumn tej marki.
Ken Ishiwata żegna się z marką Marantz

Ken Ishiwata żegna się z marką Marantz

Dodano: 16 maj 2019
Po 41 latach bycia czołową postacią dla Marantza Ken Ishiwata - jeszcze w tym miesiącu - odchodzi z firmy. Decyzja została podjęta przez obie strony po wygaśnięciu kontraktu starszego menedżera i...
Exposure w RAFKO Dystrybucja

Exposure w RAFKO Dystrybucja

Dodano: 11 kwiecień 2019
Firma RAFKO Dystrybucja została wyłącznym przedstawicielem marki Exposure, której produkty hołdują klasycznym analogowym rozwiązaniom hi-fi. Stanowią idealne uzupełnienie dotychczasowego portfolio...
Demo Room Samsung na Złotej 44 w Warszawie

Demo Room Samsung na Złotej 44 w Warszawie

Dodano: 5 kwiecień 2019
W centrum Warszawy, na 46. piętrze luksusowego budynku Złota 44, powstał Samsung Demo Room - przestrzeń, w której Samsung prezentuje swój 110-calowy ekran MicroLED w warunkach domowych. Wszystko po...
Zobacz także
Audio - maj 2019

Czytaj bieżący numer na swoim tablecie za darmo!

Wzmacniacze zintegrowane, dzięki coraz bogatszemu wyposażeniu, wchodzą często w rolę źródeł. Cyfrowe wejścia, Bluetooth, a nawet moduły sieciowe, to elementy widywane tak często, że już niemal standardowe - przynajmniej w zakresie cenowym 3000-4000 zł, którym ...

Kup ten numer Zaprenumeruj Przejrzyj

Trzy nowe amplitunery AV Denon z serii X

Trzy nowe amplitunery AV Denon z serii X

Trzy nowe amplitunery AV z serii X zasilą portflio Denona. Wszystkie oferują technologię Dolby Atmos Height Virtualizati...