Znana z większości konstrukcji Dali, koncepcja "hybrydowego" modułu wysokotonowego, składającego się z
przetworników kopułkowego i wstęgowego, ma wiele wersji, odpowiednich dla serii określonej klasy. W serii
Rubicon będzie to wersja "druga od góry" (lepsza jest już tylko w Epiconach), ale dodatkowo, tylko dla LCRów, przygotowano wariant "obracany" - po wykręceniu
czterech śrub, można go obrócić o 90O, tak aby pionowa
orientacja obydwu przetworników była zachowana przy
ewentualnej poziomej pozycji obudowy.
Membrana nisko-średniotonowego to mieszanka
celulozy i włókien drzewnych, sugestywnie zabarwiona
na brązowo. Połączenie kosza z zaokrąglonym
frontem dekoruje aluminiowy pierścień - element
ten zastąpił gruby panel, stosowany w serii
Mentor w celu "wypłaszczenia" frontu w obszarze
mocowania głośników.
Tylna ścianka
jest starannie przygotowana
pod kątem instalacji naściennej;
wieszak i gniazdo zlicowano tak, aby głośnik
mógł dokładnie przylegać do ściany. W tym też celu
zaprojektowano bruzdy na kabel, który może wejść
z czterech stron.
Zestaw regulacyjny jest standardowy, ale przygotowany
nie na pokrętłach, lecz na przyciskach.
Wybrane wartości parametrów są pokazywane na
wyświetlaczu LED, na froncie urządzenia. Wejścia
przygotowano tylko na gniazdach RCA - niezależnie
dla sygnału ze wzmacniacza stereo i sygnału LFE
z procesora (amplitunera) wielokanałowego.
Głośnik
zainstalowano
na dolnej
ściance.
Konieczność
zapewnienia
swobodnego
przepływu
powietrza
oznacza zwykle
zastosowanie
mniej
lub bardziej
eleganckich nóżek, ale
w tym przypadku pojawia się
oryginalny aluminiowy cokół.