AKG
K66

Najtańsze słuchawki tego testu, kosztujące nawet mniej niż 200zł, na pierwszu rzut oka − wielkością i konstrukcją (dużymi muszlami) − przypominają raczej modele znacznie droższe, niż występujący na tych pułapach cenowych lekki drobiazg − mam na myśli produkty wyspecjalizowanych firm słuchawkowych, w katalogach japońskich pewnie można znaleźć więcej efektownych dużych słuchawek w tak przystępnych cenach, więc K66 wydawały się być interesującym punktem wyjścia dla tego testu.

Nasza ocena
Wykonanie
Nowoczesny design, duże, obłe muszle.
Brzmienie
Lekkie, dokładne, niezbyt potężne.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie

Jak we wszystkich kolejnych modelach, kabel zakończony jest wtykiem mini−jack (3,5mm), a na wyposażeniu jest adaptor z wtykiem duży jack (6,3 mm). AKG K66 to produkt nowy, odbiegający kształtami od znanych z wcześniejszych modeli AKG. Jednak mimo nowoczesnego, obiecującego wyglądu, nie są to słuchawki zbyt wygodne. Nauszniki gniotą uszy, nie przylegając wygodnie do głowy.

Prosty wniosek − komfort noszenia słuchawek ma swoją cenę. Wydaje się, że w tych zakresach cenowych korzystniejsze są jednak konstrukcje słuchawek mniejszych, choć nie izolujących od otoczenia, to wygodniejszych.

Odsłuch

AKG K66 prezentują brzmienie lekkie i dokładne, choć niezbyt potężne. W wielu nagraniach linia basu była ledwie zaznaczona, prawie nieobecna. Odbijało się to na realizmie przekazu nie tylko partii pedału organowego, co jest próbką dość egzotyczną, ale również na niedostatecznym wypełnieniu brzmienia normalnych instrumentów, np. fortepianu. Z wielkością tych słuchawek nie można więc też kojarzyć “dużego dźwięku”.

Z drugiej strony K66 mogły, zwłaszcza wziąwszy od uwagę ich cenę, zaimponować dostateczną dokładnością w wyższych podzakresach. Zwolnione z wykonywania części swoich obowiązków w zakresie niskich tonów, poprzez przeniesienie uwagi na wyższe rejestry, potrafiły wywołać wrażenie czystości dźwięku.

Dodać trzeba, że mimo to AKG K66 nigdy nie popadały w jazgotliwość typową dla bardzo tanich słuchawek. Jakość dźwięku za tę cenę jest więc satysfakcjonująca, czy wręcz bardzo dobra, można by powiedzieć, że rekompensuje również niski komfort noszenia, chć nie jestem pewien, czy jedno można zastąpić drugim.

Parametry
AKG K66
Produkowany Tak
Typ Otwarte
Poduszka Wokółuszne
Masa 210
Impedancja (Ω) 32
Pasmo przenoszenia (Hz) 18-22 000
Ergonomia Niezbyt wygodne, nauszniki nie przylegają optymalnie do głowy.
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
AKG testy
Live Sound & Installation marzec 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista marzec 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio marzec 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio marzec 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu