KOSS
Porta Pro

Porta Pro to seria słuchawek stworzonych specjalnie pod kątem ich “mobilności” − użytkowania poza domowym zaciszem, a więc z uwzględnieniem maksymalnej łatwości ich transportowania.

Nasza ocena
Wykonanie
Niemal legenda, symbol jakości dla sprzętu przenośnego.
Brzmienie
Zaskakująca czystość i przestrzenność dźwięku, wspaniały, niski bas.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie

Słuchawki ze swojej natury są znacznie mniejsze niż zespoły głośnikowe, ale ostatecznie poruszanie się z parą dużych, dookołousznych słuchawek, takich jak choćby A/250, wymagałoby użycia co najmniej dużej reklamówki, oczywiście z nadrukiem AUDIO, lub KOSS. Ponieważ torby takie nie są tymczasem dostępne, polecamy KOSS Porta Pro, gdyż słuchawki te można... złożyć, i zapakować do małej skórzanej torebki, którą dostajemy w komplecie. Ładunek taki można już choćby przytroczyć sobie do paska, lub włożyć do dużej kieszeni płaszcza czy kurtki − oczywiście z odpowiednim napisem na plecach. Przenoszenie i noszenie ułatwia również kapitalnie mały ciężar tych słuchawek − ok. 80g.

Znane są słuchawki wielokrotnie mniejsze i lżejsze, jednak Porta Pro to słuchawki przenośne, ale nie miniaturowe, jednocześnie mające ambicje klasy średniej. W rodzinie Porta Pro znajdują się trzy modele − podstawowy Porta Pro, oznaczany w niektórych materiałach jako Porta Pro I, nieco prostszy Porta Pro Junior − pozbawiony regulacji docisku słuchawek do uszu, i teoretycznie najlepszy w serii Porta Pro 2000, o zmienionym, nowoczesnym kształcie, z wymiennymi muszlami nausznymi. W naszym teście wystąpił klasyk − Porta Pro I.

Odsłuch

Małe i lekkie słuchawki Kossa od pierwszego utworu sprawiły dobre wrażenie. Organy odtworzone zostały bardzo czysto. Dźwięk był swobodny i lekki, bas schodził dość nisko, zaryzykowałbym nawet stwierdzenie, że − jak na tak małe i tanie słuchawki − zaskakująco nisko. Pojawiła się nawet śladowa głębia sceny dźwiękowej. To bardzo korzystne wrażenie nie zostało poważnie osłabione nawet przy odtworzeniu fortepianu. Bas stał się trochę za mało obecny, na średnicy pojawiły się ślady twardości, ale ogólna równowaga była co najmniej dobra.

Barwy instrumentów, zarówno kwintetu instrumentów dętych, jak i dużej orkiestry symfonicznej oddane zostały w sposób zupełnie satysfakcjonujący, choć czasami, w momentach dużych spiętrzeń dynamicznych, rozdzielczość stawała się już ograniczona. Mimo to, jazzowa płyta Johna Abercrombiego pokazała, że szybkie sola perkusyjne są rzeczywiście szybkie, zaś gitara lidera została odtworzona energicznie i klarownie.

KOSS Porta Pro, słuchawki o niekonwencjonalnym wyglądzie, są godne uwagi. Przypominając o niezwykłej wygodzie ich transportowania, należy przyznać, że reklamowe hasło − "referencyjne słuchawki do sprzętu przenośnego" pasuje do tych słuchawek jak ulał.

Parametry
KOSS Porta Pro
Produkowany Tak
Typ Otwarte
Poduszka Nauszne
Masa 80
Impedancja (Ω) 32
Pasmo przenoszenia (Hz) 15-25 000
Ergonomia Małe, lekkie, ale z wygodnym pałąkiem.
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
KOSS testy
Melody M-CR611
MARANTZ
Melody M-CR611
CD amplitunery

M-CR611 jest nowym komponentem w serii Melody. W tańszym urządzeniu M-CR511 brakuje przede wszystkim czytnika CD, występują także inne ograniczenia funkcjonalne. Obydwa modele są sprzedawane zarówno jako samodzielne urządzenia, jak też wraz z parą monitorów.

One (CD-RX30)
CAMBRIDGE AUDIO
One (CD-RX30)
CD amplitunery

CA oferuje dwa kompaktowe urządzenia stereofoniczne oraz dedykowane do nich głośniki. Najbardziej klasycznym, chociaż niedawno wprowadzonym do sprzedaży, jest właśnie testowany przez nas CD-amplituner One (jego oficjalny symbol - CD-RX30). Odtwarza płyty CD, ma oczywiście wbudowany wzmacniacz, ale nie strumieniuje plików z sieci.

CR-101DAB
TEAC
CR-101DAB
CD amplitunery

CD-amplituner Teaca jest malutki. To nie zarzut - w tej kategorii urządzeń to ważna zaleta dla wielu klientów. O jego umiarkowanych wymiarach można wnioskować patrząc już tylko na opakowanie. Sam CR-H101DAB ma tylko nieco ponad 18 cm szerokości, 9 cm wysokości i 22 cm głębokości. Jest jednak stosunkowo ciężki i bardzo solidnie wykonany, robi naprawdę doskonałe wrażenie.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu