AUDIO-TECHNICA
ATH-A900

Jak na topowy, hajfajowy model przystało, ATH-A900 prezentują się okazale i niezwykle. Ogromne muszle kontrastują z lekką konstrukcją pałąka.

Nasza ocena
Wykonanie
Ekstrawagancka i starannie wykonana konstrukcja z potężnymi muszlami, które kryją duże przetworniki.
Brzmienie
Potężny i piękny bas, ożywiony górny środek. Efektowne i z charakterem, choć dalekie od neutralności.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Do kształtu głowy dopasowują się dodatkowe górne poduszki, umocowane do ruchomego mechanizmu. Raz założone na głowę Audio-Technica ATH-900 znajdują sobie bez wątpienia właściwe miejsce. Poduszeczki stykające się z górną częścią głowy są miękkie i połączone ze świetnie wyważonym mechanizmem, którego siła jest na tyle duża, by utrzymać słuchawki w jednym miejscu, a jednocześnie na tyle umiarkowana, by nie powodować nadmiernego ucisku.

W przypadku słuchawek zamkniętych, a do takiego grona należą zarówno ATH-A700 jak i Audio-Technica ATH-900, mimo wszelkich ich zalet, z których na pierwszy plan wysuwa się skuteczna izolacja od zewnętrznych źródeł, a więc zarówno możliwość odizolowania się od środowiska, jak i nie epatowania współlokatorów własnym światem muzycznym, pojawiają się również pewne zagrożenia.

W wielu modelach tego typu już po krótkim czasie słuchania może wystąpić zmęczenie a nawet efekt "zagotowania" uszu. Zależy to oczywiście również od stopnia, w jakim indywidualnie jesteśmy na taką sytuację podatni, w każdym razie warto, choćby przez 15-20 minut, sprawdzić jak znosimy "zamkniętą sytuację" w przypadku konkretnego modelu słuchawek.

Wewnątrz zainstalowano przetworniki o średnicy 53 mm, podobne jak w ATH-A700 a także firmowym patent D.A.D.S (Double Air Damping System), polegający na takiej budowie muszli, aby uzyskać jak najwyższy stopień tłumienia między komorą a światem zewnętrznym. Impedancja Audio-Technica ATH-900 jest nieco niższa niż ATH-A700 (40 vs 60 omów).

Brzmienie

Początkowo dźwięk ATH-A900 wydawać się może nieco przytłumiony a nawet mulisty; może słuchawki wymagają rozegrania, może rzecz w adaptacji do takiego charakteru dźwięku, jednak po kilkunastu minutach na pierwszy plan wysuwaną się inne, pozytywne cechy brzmieniowe.

Audio-Technica ATH-900, podobnie jak ATH-A700, nie żałuje basu – to fakt. Niskotonowe harce rozpoczynają się tu niemal zawsze już od pierwszych taktów i nie opuszczają muzyki aż do ostatniego wybrzmienia. Nie jest to jednak tani bas, jaki można usłyszeć z niskobudżetowego kina domowego.

Sporo dzieje się zarówno w najniższych rejestrach, jak i nieco wyżej, jest tonalna płynność, dynamika, separacja poszczególnych dźwięków, a rytm nie zostaje zagrożony. Średnica ma jeszcze ochotę na pokazanie własnego charakteru. Niższy jej podzakres jest zmatowiony, a górny błyszczy - najczęściej żeńskimi wokalami i dęciakami. Efekt ten jest dobrą przeciwwagą dla swobody basu, nie pozwalając brzmienia zaciemnić. Góra, choć dość dźwięczna, jest już zupełnie spokojna.

 

Parametry
AUDIO-TECHNICA ATH-A900
Produkowany Tak
Typ Zamknięte
Poduszka Wokółuszne
Masa 350
Impedancja (Ω) 40
Pasmo przenoszenia (Hz) 5-40 000
Ergonomia Oryginalny system automatycznego dopasowania do głowy, komfortowe mimo konstrukcji zamkniętej.
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
AUDIO-TECHNICA testy
CTA408
COPLAND
CTA408
Wzmacniacze stereo

Nawet najsłynniejszym i największym firmom sukces nie jest dany raz na zawsze. Pojawiają się, trwają, a potem (nie)spodziewanie znikają. Historia Coplanda jest wyboista, usłana wzlotami i... W latach 80. Copland wyrósł na autorytet w dziedzinie wzmacniaczy, sławę przyniosły mu modele CTA401 oraz CTA501. W latach 90. rozbudowano ofertę, również o odtwarzacze CD. Dzisiaj jest ona ponownie skupiona na wzmacniaczach (jedyny wyjątek to przetwornik cyfrowo-analogowy DAC215); mamy do wyboru dzielony CTA305/CTA506 oraz zintegrowane CTA405 (dostępny w dwóch odmianach) i CTA408 - najnowszy w ofercie.

E-480
ACCUPHASE
E-480
Wzmacniacze stereo

Accuphase w zasadzie nie wywołuje wśród audiofilów kontrowersji. Wszyscy tę markę znają i szanują, chyba każdy chciałby mieć jakiegoś "Accu", ale na takie "szczęście" potrzeba więcej kasy. Firma zasłużyła sobie na taką reputację 40-letnią historią, konsekwentnie wysoką jakością dźwięku, będącą pochodną technicznej solidności, staranności i fachowości projektantów, co z perspektywy naszych testów widać też w pomiarach laboratoryjnych. Każdy może słyszeć "po swojemu", ale obiektywne parametry zaświadczają, że pochwały dla brzmienia nie są w tym przypadku ani trochę naciągane.

SV-200
VINCENT
SV-200
Wzmacniacze stereo

Wzmacniacze w formatach charakterystycznych dla kompletnych miniwież widzimy ostatnio coraz częściej. Vincent SV-200 wchodzi w ten nowoczesny nurt z rozwagą i elementami konserwatywnymi. Kompaktowa obudowa z jednej strony, z drugiej – klasyczny układ obudowany ostrożnie kilkoma dodatkami. Wyłania się z tego bardzo atrakcyjny produkt, bowiem SV-200 ma w zanadrzu jeszcze co najmniej jedną gorącą niespodziankę. Aby zachęcić i podkreślić audiofilskie ambicje, Vincent proponuje znany u siebie klimat – lampy, a dokładnie konstrukcję hybrydową. W każdym takim przypadku Vincent eksponuje lampy przysunięte do przedniej ścianki i widoczne przez okrągłe okno, a na dodatek dodatkowo podświetlone.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu