YAMAHA
HPH-200

W kryteria tego testu świetnie wpisałby się najtańszy model nowej serii PRO - PRO300 - gdyby nie to, że już go prezentowaliśmy... Po krótkiej naradzie z dystrybutorem sięgnąłem więc po bardziej klasyczne, już niemal zapomniane HPH-200.

Nasza ocena

Wykonanie
Dyskretne, niewielkie słuchawki nauszne, co ciekawe - otwarte.
Brzmienie
Naturalne, z dobrym rozciągnięciem pasma, bez faworyzowania któregokolwiek podzakresu, wszystko w normie.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Oprócz samych słuchawek karton zawiera jeszcze przejściówkę ze standardu 3,5 na 6,3 mm oraz dwumetrowy przedłużacz. Podstawowy kabel sygnałowy ma długość ok. 1,2 m. Wyprowadzono go na stałe z obydwu muszli - spinająca gałęzie "kostka" znajdzie się gdzieś pod brodą.

Same słuchawki Yamaha HPH-200 od strony wizualnej są trochę jak brzydkie kaczątko: całe czarne, wykonane w większości z plastiku, z okrągłymi muszlami - tradycyjny styl bez fajerwerków czy wymyślnych systemów składania.

Muszle zainstalowano na widelcach, na których mogą się swobodnie obracać także dzięki przegubom mocującym do pałąka. Zadbano jednak o kluczowe, choć niewidoczne elementy mechanizmu, wzmocnionego metalowymi szynami. Są także charakterystyczne "zapadki", dzięki którym słuchawki na pewno nie rozregulują się nam na głowie.

Górną część pałąka słuchawek Yamaha HPH-200 wykończono imitacją skóry, poduszki nauszne są welurowe, bardzo mięciutkie i przyjemne. Nie zagwarantują idealnej izolacji od źródeł zewnętrznych, ale w tym przypadku nie ma to większego znaczenia, bo HPH-200 to i tak konstrukcja otwarta. Można więc postawić na komfort noszenia, w którym pomaga także bezinwazyjny pałąk i niska masa.

Te leciutkie słuchawki mają służyć przede wszystkim w domowym Hi-Fi. Można też je wykorzystać do pracy ze sprzętem przenośnym, ale nie mają pilota sterującego.

Odsłuch

Słuchawki Yamaha HPH-200 wyglądają smutnie, ale zdobywają przychylność wygodnymi, welurowymi poduszkami oraz dobrym dźwiękiem. Zaczęliśmy ten przegląd słuchawkami Audio-Techniki, zamykająca go Yamaha ma podobną propozycję - brzmienia zrównoważonego i wszechstronnego. Yamaha HPH-200 serwują nieco bardziej obfity bas, przez co brzmią i poważniej, a mniej bezpośrednio i detalicznie.

Nie jest to jednak drugi biegun, lecz - inaczej rozłożone akcenty. Średnica ma spokojną barwę, lepszą dla wokali niż gitarowych przesterów. Yamaha ma także mniejszą względem wielu innych słuchawek tendencję do wtłaczania dźwięku do środka głowy.

Oczywiście przekonywanie o umiejętnościach budowania roztaczającej się przed słuchaczem sceny byłoby mocno naciągane, jednak HPH-200 grają bardziej z dystansu.

Radek Łabanowski

Specyfikacja techniczna

YAMAHA HPH-200
Typ Otwarte
Poduszka Nauszne
Masa 180
Impedancja (Ω) 48
Pasmo przenoszenia (Hz) 20-20 000
Ergonomia Rozmiar predysponuje do sprzętu przenośnego, ale nie mają pilota, a w zestawie jest przedłużacz i przejściówka na dużego "jacka".
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
Może Cię zainteresować
YAMAHA testy
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta październik 2020

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista lipiec - sierpień 2020

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio październik 2020

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio październik 2020

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu