SENNHEISER
HD4.40BT

W bogatej ofercie bezprzewodowych słuchawek Sennheisera, HD4.40BT to najtańszy model mobilny, nauszny, z Bluetooth. Te duże i dość ciężkie słuchawki wciąż mają cechy właściwe dla konstrukcji przenośnych, zresztą nie takie rzeczy widuje się "na mieście".

Nasza ocena
Wykonanie
Duże i ciężkie, poważne i solidne, owalne muszle z obfi tymi padami, elementy zewnętrzne wykonane z tworzyw wysokiej jakości. Konstrukcja zamknięta, wokółuszna, ale wciąż o charakterze przenośnym.
Funkcjonalność
Długi czas pracy w trybie bezprzewodowym, moduł NFC. Dobra pasywna izolacja akustyczna, bardzo komfortowe jak na słuchawki zamknięte.
Brzmienie
Firmowa neutralność nawiązuje do najlepszych konstrukcji Sennheisera, bez ekscesów i wielkich emocji, poprawnie i bezpiecznie.
Możesz pobrać ten artykuł w formacie
Artykuł pochodzi z Audio

Słuchawki HD4.40BT - wykonanie i konstrukcja

Słuchawki HD4.40BT ważą ponad 200 g - trzy razy więcej niż Porta Pro Wireless. Owalne, spore muszle nawiązują do jeszcze większych domowych konstrukcji firmy.

Poduszki są grube, obszyte materiałem imitującym skórę, a wypełnione sprężystą gąbką. Wydają się dość ciasne, ale okazują się pojemne. Materiał przylegający do głowy jest przyjemny i miękki, profil oraz grubość poduszek zapewnia bardzo dobrą izolację od zewnętrznych źródeł dźwięku (to konstrukcja zamknięta). Jednocześnie słuchawki nie grzeją uszu tak jak inne modele (zamknięte) - pod tym względem są świetnie dopracowane.

Muszle zawieszono na typowych widelcach, są też przeguby pozwalające na obrót o niewielki kąt. Zakres regulacji jest wystarczający, po pełnym rozsunięciu wciąż czułem lekki zapas. Słuchawki możemy złożyć do poręcznej formy, ale o etui transportowe trzeba już zadbać samemu, producent nie dodał go do kompletu.

Konstrukcja HD4.40BT to wprawdzie wszechobecne tworzywa sztuczne, ale wszystko jest tutaj świetnie spasowane. Regulatory ulokowano na prawej muszli, przy czym Sennheiser nie zastosował manipulatora, rozdzielając wszystkie funkcje między kilka przycisków. Trochę to staromodne, ale wciąż wygodne.

Słuchawki HD4.40BT - złącza, kodeki, BT, NFC

Sennheiser HD4.40BT mogą sterować odtwarzaczem, regulacja głośności to sprawa oczywista, a funkcja rozmów głosowych, dzięki systemowi dwóch mikrofonów, powinna działać naprawdę dobrze. Jest wejście analogowe (i komplet dwóch przewodów, jeden ze sterownikiem) oraz port USB do ładowania akumulatorów. Czas pracy (tryb bezprzewodowy) sięga aż 25 godzin.

Moduł Bluetooth odpowiada standardowi V4.0, zastosowano najpopularniejsze kodowanie aptX, SBC, jest także moduł parowania zbliżeniowego NFC.

Sennheiser HD4.40BT - muszla

Sennheiser HD4.40BT - muszla

Słuchawki

Chociaż na tle referencyjnych modeli Sennheisera cena HD4.40BT jest wręcz symboliczna, to i tutaj słychać firmowy porządek i zrównoważenie. To pochwała, ale i uwaga - jak zwykle, takie brzmienie może wydawać się stonowane, a przy ograniczonej dynamice trudno mu wykreować spektakularne efekty.

Sennheiser nie nawiązuje do żywiołowych brzmień konkurentów, którzy poświęcają neutralność na rzecz swobodnych improwizacji. Spójne, proporcjonalne i przewidywalne brzmienie nie przynosi tylu emocji, ani też problemów - przy każdym materiale jest co najmniej dobrze.

Bas jest nawet dość niski i wypełniony, średnica "nijaka", a więc... niepodbarwiona i nieagresywna, a wysokie tony czyste i "wklejone". Bezpieczne, uniwersalne brzmienie, omijające pułapki jakiegokolwiek przerysowania i przesady. Tryb bezprzewodowy zaokrągla bas, w połączeniu kablem brzmienie jest nieco lżejsze.

Parametry
SENNHEISER HD4.40BT
Typ Zamknięte
Poduszka Wokółuszne
Masa 225
Impedancja (Ω) 18
Bluetooth
Połączenie przewodowe Tak
Kodeki BT aptX, SBC
NFC tak
Wymiary: wys./szer./gł., W przypadku urządzeń testowanych w AUDIO wartość mierzona.
SENNHEISER testy
CTA408
COPLAND
CTA408
Wzmacniacze stereo

Nawet najsłynniejszym i największym firmom sukces nie jest dany raz na zawsze. Pojawiają się, trwają, a potem (nie)spodziewanie znikają. Historia Coplanda jest wyboista, usłana wzlotami i... W latach 80. Copland wyrósł na autorytet w dziedzinie wzmacniaczy, sławę przyniosły mu modele CTA401 oraz CTA501. W latach 90. rozbudowano ofertę, również o odtwarzacze CD. Dzisiaj jest ona ponownie skupiona na wzmacniaczach (jedyny wyjątek to przetwornik cyfrowo-analogowy DAC215); mamy do wyboru dzielony CTA305/CTA506 oraz zintegrowane CTA405 (dostępny w dwóch odmianach) i CTA408 - najnowszy w ofercie.

E-480
ACCUPHASE
E-480
Wzmacniacze stereo

Accuphase w zasadzie nie wywołuje wśród audiofilów kontrowersji. Wszyscy tę markę znają i szanują, chyba każdy chciałby mieć jakiegoś "Accu", ale na takie "szczęście" potrzeba więcej kasy. Firma zasłużyła sobie na taką reputację 40-letnią historią, konsekwentnie wysoką jakością dźwięku, będącą pochodną technicznej solidności, staranności i fachowości projektantów, co z perspektywy naszych testów widać też w pomiarach laboratoryjnych. Każdy może słyszeć "po swojemu", ale obiektywne parametry zaświadczają, że pochwały dla brzmienia nie są w tym przypadku ani trochę naciągane.

SV-200
VINCENT
SV-200
Wzmacniacze stereo

Wzmacniacze w formatach charakterystycznych dla kompletnych miniwież widzimy ostatnio coraz częściej. Vincent SV-200 wchodzi w ten nowoczesny nurt z rozwagą i elementami konserwatywnymi. Kompaktowa obudowa z jednej strony, z drugiej – klasyczny układ obudowany ostrożnie kilkoma dodatkami. Wyłania się z tego bardzo atrakcyjny produkt, bowiem SV-200 ma w zanadrzu jeszcze co najmniej jedną gorącą niespodziankę. Aby zachęcić i podkreślić audiofilskie ambicje, Vincent proponuje znany u siebie klimat – lampy, a dokładnie konstrukcję hybrydową. W każdym takim przypadku Vincent eksponuje lampy przysunięte do przedniej ścianki i widoczne przez okrągłe okno, a na dodatek dodatkowo podświetlone.

Live Sound & Installation wrzesień 2019

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta wrzesień 2019

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista wrzesień 2019

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio wrzesień 2019

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio wrzesień 2019

Audio

Polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu