Takie przejście między frontem a górną ścianką,
nietypowe dla innych włoskich projektów,
jest bardzo korzystne akustycznie.
Aby dobrze wyglądało, musi
być umiejętnie wkomponowane
w całą sylwetkę
- w Secondzie
wygląda świetnie.
Włosi po prostu
mają talent
Szlachetność obudowy nie kończy się na jej kształtach,
wykończeniu, ani nawet na systemie zamkniętym
- starannie wykonano też detale wewnętrzne,
podfrezowując otwory dla głośników nisko-średniotonowych
tak, aby uniknąć rezonansów "tunelowych"
w grubym przecież froncie.
We włoskiej Operze grają głównie Duńczycy i czasami
Norwegowie - obydwa przetworniki zastosowane
w Secondzie dostarczył Scan-Speak. 18-cm nisko-średniotonowe (jeden z nich filtrowany niżej, jako
niskotonowy) to modele opracowane specjalnie dla
Opery, 25-mm kopułkowy wysokotonowy to bardzo
zacny, standardowy model D2608/913000, dawniej
najlepszy wysokotonowy w ofercie Peerlessa (HDS
tweeter), zaprojektowany w czasach, gdy obydwie
fi rmy blisko współpracowały.
Jedna z najlepszych, jedwabnych, dokładnie jednocalowych
kopułek wysokotonowych - stosowana
przez Operę we wszystkich modelach serii Classica.
Dziesięć lat temu opracowana przez Peerlessa (HDS
tweeter), następnie przejęta przez Scan-Speaka,
więc dzisiaj produkowana znowu w Danii, pod
symbolem D2608/913000. Gruby, wyprofilowany,
aluminiowy plaster frontu utrzymuje ciężki, podwójny
układ magnetyczny.
Głośniki z membranami aluminiowymi, niezależnie
od ważnych w tej sprawie parametrów T-S, pasują
szczególnie do obudów zamkniętych, które z założenia
są wytłumiane mocniej niż bas-refleksy i nie
zagrażają tak bardzo "uderzeniem powrotnym"
fali odbitej wewnątrz obudowy w tylną stronę
membrany.