Wylot bas-refleksu ulokowano w dolnej ściance, co
wymagało zastosowania dystansujących nóżek; nie są
one wysokie, mają tylko 2 cm, ale nie są też dyskretne,
z premedytacją uczyniono z nich "dekorację" (chyba
niepotrzebną), wykonując je z aluminiowych walców.
Cokół ma obrys dokładnie taki sam jak właściwa obudowa,
a więc poprawia stabilność, dociążając tylko dno
obudowy. W cokół można też wkręcić kolce.
Podwójne gniazdo przyłączeniowe jest pod
każdym względem normalne i praktyczne - umieszczone
nisko, z typowym, wygodnym rozstawem dużych
trzpieni, łatwo przyjmujących różne zakończenia...
Tutaj naprawdę nie trzeba wymyślać prochu, co
próbują robić inni producenci, czasami utrudniając
znacznie tak prozaiczną czynność, jak podłączenie
kabla głośnikowego.
Elegancki kształt i wysokiej jakości
wykończenie obudowy - do wyboru
naturalny fornir wiśniowy, lakier biały
lub czarny, zawsze na wysoki połysk.
Vento nie są awangardowe, ale solidne
i estetycznie uniwersalne.
Na specjalną pochwałę zasługuje
maskownica - mocowana na ukryte
magnesy, bardzo cienka (6 mm), z wyprofilowanymi
krawędziami wszystkich
otworów, dzięki czemu w najmniejszym
stopniu zmienia charakterystykę, jest
akustycznie najlepsza w testowanej
grupie kolumn.
Za podwójną gardą - delikatną ceramiczną kopułkę
osłania siateczka, a także umieszczona centralnie
"miseczka", pełniąca rolę dyfuzora i akustycznego
tłumika rezonansu, powstającego na skraju pasma
przenoszenia sztywnych membran - na zmierzonej
w naszym laboratorium charakterystyce widać już
tylko jego niewielki ślad.
Głośniki niskotonowe producent przedstawia jako
20-centymetrowe, co prawda taką średnicę mają
ich kosze, ale średnica samych membran zbliża je
do kategorii przetworników 18-cm. Tutaj membrany,
również aluminiowe, są dodatkowo usztywnione
bardzo dużymi elementami centralnymi, których nie
wypada już nazywać nakładkami przeciwpyłowymi...
Zwiększenie masy membrany niskotonowej nie jest
wadą (do pewnego stopnia) - musi ona być optymalna
dla uzyskania odpowiednio niskiej częstotliwości
rezonansowej.
Od pierwszej edycji Vento, głośniki niskotonowe i średniotonowe tej serii mają
górne zawieszenia typu "wave", których profil przypomina pełny okres sinusoidy
(ma część "ujemną", wklęsłą, bliższą membrany, i