Zgodnie z tradycją Sonusa,
z przodu wkręcamy dłuższe
kolce, a z tyłu krótsze, i w ten
sposób kolumnę pochylamy,
aby oś najlepszej charakterystyki
ustalić na domniemanej wysokości, na jakiej
znajdzie się głowa słuchacza. Jak jednak wskazują
pomiary, charakterystyka jest na tyle stabilna w płaszczyźnie
pionowej, że nie musimy dbać szczególnie o właściwą
wysokość.
Kształt obudowy
jest niezwykły przede
wszystkim ze względu na
jej asymetryczność; z tej
strony, z której znajduje
się szczelina bas-refl eksu,
boczna ścianka sięga
głębiej.
Przetwornik wysokotonowy
nowego typu,
poznany wcześniej
w referencyjnych
Aidach - przed
jedwabną kopułką
znajduje się malutki
korektor fazy, ale ważniejszy
jest nie jego
profi l, lecz funkcja
"trzymania" centrum
membrany.
wagę nie tylko swoją elegancją i estetyczną uniwersalnością,
zgodnością z różnymi stylami obudów, ale
też nieszkodliwością akustyczną. Jeden z najlepszych
pomysłów Sonusa, zastosowany po raz pierwszy
dwadzieścia lat temu w Guarneri Homage.
Jeden 18-cm przetwornik niskotonowy nie zagwarantuje
potężnego brzmienia, ale w odpowiedniej
objętości może zapewnić dobre rozciągnięcie
charakterystyki.