Environmental Graffiti, jedna z czołowych witryn www poświęconych problematyce środowiska, przyznała Sony Europe tytuł "najbardziej zielonej firmy". Uhonorowała w ten sposób stałe zaangażowanie Sony w przyjazne dla środowiska przedsięwzięcia i inicjatywy.
"Szukaliśmy firm, które przez ostatni rok udowodniły, że proekologiczne nastawienie może iść w parze z rentownością", mówi Chris Ingham-Brooke, założyciel Environmental Graffiti. "Sony zaimponowało nam konsekwentnie prowadzonymi działaniami, w których technologia znajdowała nowatorskie zastosowania w rozwiązywaniu problemów środowiska."
Szczególne uznanie wzbudziły twórcze, "zielone" przedsięwzięcia Sony Europe z 2009 roku. Jednym z nich była inicjatywa Forest Guard, w ramach której inżynierowie Sony współpracowali z grupą dzieci nad urzeczywistnieniem ich pomysłu: systemu zapobiegającego niekontrolowanym pożarom. Pożary takie nie tylko zagrażają życiu ludzi i niszczą ich mienie - mają także poważne konsekwencje dla środowiska, każdy oznacza bowiem emisję do atmosfery takiej ilości dwutlenku węgla, jaką wytwarza przez rok kilka milionów samochodów.
Innym przykładem działania było wspólne z fundacją Prince`s Rainforest Project budowanie społecznej świadomości skutków, jakie wywołuje niszczenie lasów tropikalnych. Sony Europe, wspólnie z europejską szkołą biznesu ESCP-EAP, zorganizowało również cykl wykładów i debat poświęconych zrównoważonemu rozwojowi oraz roli technologii i biznesu w rozwiązywaniu problemów klimatycznych.