W swojej strategii LG planuje zająć czołową pozycję w segmencie OLED, w którym, według przewidywań firmy DisplaySearch, do roku 2016 sprzedaż osiągnie nawet 7 milionów sztuk.
Nowy model EA9800 jest pierwszym telewizorem wyposażonym w ergonomiczny, zakrzywiony ekran, zapewniający w domowych warunkach wrażenia podobne do tych, znanych z kina IMAX. W wyniku prac badawczych trwających przeszło pięć lat opracowano optymalne zakrzywienie ekranu, które sprawia, że wszystkie punkty powierzchni wyświetlacza są jednakowo oddalone od oczu widza. Dzięki temu, unika się zniekształceń na brzegach ekranu czy zacierania się szczegółów.
Telewizor ma tylko 4,3 milimetra grubości i waży niespełna 17 kilogramów, a dzięki opatentowanej technologii WRGB wyświetla żywy i realistyczny obraz. System z czterema subpiskelami zawiera dodatkowy, biały subpiksel współpracujący z konwencjonalnymi subpikselami (czerwonym, niebieskim i zielonym), co pozwala na uzyskanie, zdaniem prducenta idealnego, odwzorowania barw.
Ponadto, stosowana wyłącznie przez LG funkcja korekcji kolorów Color Refiner dodatkowo poprawia odwzorowanie tonalne, umożliwiając uzyskanie żywszych i bardziej naturalnych barw niż kiedykolwiek wcześniej.
Podobnie jak pierwszy telewizor OLED, także telewizor OLED z zakrzywionym ekranem cechuje się nieskończonym współczynnikiem kontrastu, zapewniającym optymalny kontrast niezależnie od oświetlenia zewnętrznego czy kąta widzenia.
Wysoka jakość obrazu wyświetlanego przez telewizor OLED została potwierdzona świadectwami wydanymi przez trzy międzynarodowe, niezależne jednostki certyfikujące: TÜV Rheinland, Intertek oraz VDE.
Telewizor OLED z zakrzywionym ekranem wyposażony jest w cienkie przezroczyste głośniki. Wbudowane są w przezroczystą podstawę.
Informacje o datach wprowadzania do sprzedaży oraz cenach na innych rynkach zostaną podane w najbliższych miesiącach.