Gościem specjalnym konferencji był dyrektor artystyczny festiwalu Tomasz Stańko oraz dyrektor Classics & Jazz Universal Music Polska Piotr Rzeczycki. Wysokiej jakości sprzęt na odsłuch zapewnił partner wydarzenia - firma Horn Distribution.
Spotkanie rozpoczęło się krótką rozmową z mistrzem trąbki. Tomasz Stańko opowiedział o najbliższych planach zawodowych. Zapowiedział swój koncert, a także przyszłoroczną premierę płyty, z której goście mieli okazję posłuchać dwóch utworów wybranych przez Tomasza Stańko. Natomiast Piotr Rzeczycki wprowadził gości w nowości z katalogu ECM.
Wysłuchano między innymi utworów z albumu Jakoba Bro "Streams", fragmentów Ensemble Kolossus "The Distance", Kim Kashkashian i Lery Auerbach "Arcanum" oraz Vijay Iyer i Wanada Leo Smith. Pozycje z odsłuchu nie zostały wybrane przypadkowo - była to zapowiedź artystów, którzy wystąpią na tegorocznej edycji festiwalu Jazzowa Jesień w Bielsku-Białej. Więcej informacji oraz szczegółowy program można znaleźć na oficjalnej stronie festiwalu: www.jazzowajesien.pl.
Prezentacja premierowych nagrań artystów z katalogu ECM odbyła się na profesjonalnym sprzęcie - kolumnach Sonus faber Elipsa oraz elektronice marki Denon - który udostępnił partner spotkania - firma Horn Distribution. Na zakończenie wieczoru goście wzięli udział w loterii wizytówkowej. Do wygrania były płyty przygotowane przez Universal Music Polska, a także biografie mistrza - "Desperado".
"Piątki z nową muzyką" – to inicjatywa światowej branży muzycznej, której celem jest wprowadzenie wspólnego światowego dnia premier muzycznych. Projekt został uruchomiany 10 lipca 2015 roku. Od tego dnia na całym świecie nagrania pojawiają się w sprzedaży w tym samym momencie - w piątki o godzinie 00.01 czasu lokalnego. Dotyczy to zarówno internetowych serwisów muzycznych, jak i tradycyjnych sklepów.
ZPAV, działając na rzecz rozwoju rynku muzycznego, rozpoczął cykle spotkań "Piątki z nową muzyką", na których są prezentowane – premierowo lub przedpremierowo - materiały z nowych na polskim rynku albumów muzycznych. Spotkania te są skierowane do mediów, a także przedstawicieli branży muzycznej. Celem przedsięwzięcia jest zbudowanie miejsca otwartego na każdy rodzaj muzyki, gdzie osoby zainteresowane muzyką zawodowo będą mogły po raz pierwszy usłyszeć nową twórczość artystów - miejsca przyjaznego zarówno wielkim gwiazdom, jak i początkującym artystom. Magazyn AUDIO jest patronem medialnym tych spotkań.