Koncepcja Piotra Orzechowskiego "Pianohooligana" zakłada unikalną próbę muzycznej interpretacji II części dramatu Adama Mickiewicza, gdzie patetyczny, romantyczny kontekst ustępuje dynamicznemu ilustrowaniu wewnętrznych przeżyć i rozterek postaci z tekstu. Stworzone przez zaproszonych gości sety elektroniczne przeciwstawione są fragmentom granym przez High Definition Quartet, przez co muzycznie oddany jest podział na ludzką i duchową sferę.
Zarejestrowany materiał to wyjątkowa, międzygatunkowa suita, niecodzienne spotkanie jazzu ze współczesną elektroniką. Kompozycje Orzechowskiego oraz zaproszonych muzyków, a także żywe, często burzliwe improwizacje zespołu, skutkują tu mieszanką o zupełnie nieobliczalnym rezultacie artystycznym.
(...) Mamy tu do czynienia z muzyką uwalniającą ekstrema, w które - wydaje się - nie zapuścił się dotąd żaden z czterech członków zespołu. Kulminacje nie rozwiązują się, a kolejne partie nie znajdują szczęśliwych finałów, bo celem muzyków jest ekstaza i wywołanie ducha. To badanie na żywo możliwości jazzu, a zarazem test możliwości emocjonalnych człowieka.
Jarek Szubrycht, "Gazeta Wyborcza", "Gazeta Magnetofonowa"
Tracklista:
1. Upiór (feat. Krzysztof Knittel)
2. Przygotowania
3. Aniołki (feat. William Basinski)
4. Kocioł wódki
5. Pan i ptaki nocne (feat. Fennesz)
6. Wianek
7. Dziewczyna (feat. Igor Boxx)
8. Zakończenie
9. Widmo (feat. Robert Rich)
10. Epilog
Oficjalny teledysk (animacja: Jagna Firek)