"Paganini: 24 Caprices" są drugim albumem Maríi Dueñas po uznanym i wysoko ocenionym debiutanckim krążku "Beethoven and Beyond" wydanym przez Deutsche Grammophon dwa lata temu.
Oprócz 24 Kaprysów na płycie znalazły się utwory zainspirowane niejako przez Paganiniego, a stworzone przez Camille Saint-Saënsa, Hectora Berlioza, Pablo de Sarasate, Fritza Kreislera, Henryka Wieniawskiego, Jordiego Cervelló i Gabrielę Ortiz.
Jak mówi artystka, Paganini napisał 24 Kaprysy jako studia techniczne oraz ćwiczenia - dla siebie i swoich kolegów muzyków. "Są znakomitym sposobem na pracę nad techniką gry, zarówno dla lewej, jak i prawej ręki… ricochet, staccato, spiccato... znajdziemy tu każdy, najmniejszy nawet element techniki gry. Niemniej, oprócz wielu wyzwań dla techniki, dzieła te odzwierciedlają czasy, w których zostały napisane, gdy opera bel canto była u szczytu rozwoju i popularności. Próbowałam pokazać tę jakość wokalną w moim wykonaniu 24 Kaprysów", komentuje Dueñas. "Paganini potrzebował ponad 15 lat, aby ukończyć to dzieło, więc myślę również, że należy do niego podejść jak do podróży przez czyjeś życie, z wieloma towarzyszącymi mu wydarzeniami".
Źrodło: Universal Music