Obydwa głośniki
niskotonowe pracują we
wspólnej komorze bas-refleks; dwa otwory
(zamiast jednego większego) wyprowadzono
dlatego, że na zagięciu obudowy z tyłu
(nie ma miejsca na otwór o większej średnicy.
Samego faktu, że otwory są z tyłu, a nie przodu, nie
ma się co obawiać, gdyż - po pierwsze - kształt
obudowy pozwoli fali odpłynąć na boki, a
1 / 8 Następne
Komora wytłumiająca promieniowanie
od tylnej strony kopułki - w kształcie dobrze
znanej "fajki"
2 / 8 Następne
Ostra krawędź wylotu krótkiej tubki wywołuje
odbicia i rezonans na charakterystyce w okolicach
15 kHz; powinno tu być inne, łagodniejsze "zakończenie".
25-mm kopułka jest tekstylna.
(Widok po zdjęciu drucianej osłonki)
3 / 8 Następne
Membrany niskotonowe są
celulozowe i mocno powlekane,
przez co uzyskały nieco mylący
metaliczny połysk.
4 / 8 Następne
Głośnik średniotonowy ma membranę
kewlarową i nieruchomy "korektor fazy",
ale zawieszenie już konwencjonalne -
uniwersalny gumowy resor.
5 / 8 Następne
Głośniki niskotonowe i średniotonowy
mają takie same nowoczesne,
aerodynamiczne, odlewane,
18-cm kosze i 10-cm układy
magnetyczne.
6 / 8 Następne
Na pierwszy rzut
oka kompozycja
elementów wskazuje
na filtry co najmniej
2. rzędu; ich jakość
jest generalnie standardowa,
z jednym
polipropylenem
w fi ltrze wysokotonowego
i elektrolitami
w pozostałych.
7 / 8 Następne
Górna ścianka jest lekko wypukła, tak jak w kolumnach,
które z pewnością wcześniej widział projektant SAG-ów...
Lecz palisandrowa okleina na Mistralach jest
szczególnej urody, bez żadnych "ale".
8 / 8 Początek