Kable cyfrowe

    Kable cyfrowe można uznać za frakcję interkonektów, ale można też potraktować odrębnie, zwłaszcza że występuje tutaj wiele technik i standardów.

    Najbardziej popularne (bo najtańsze) jest połączenie Toslink (optyczne), wystarczające do przesyłu sygnału o maks. rozdzielczości 24 bity / 96 kHz; przesył 24 / 192 możliwy jest przez format SPDiF (tzw. elektryczny, koaksjalny, z wtykiem RCA), a najlepsze rezultaty, wśród tradycyjnych połączeń cyfrowych sprzętu audio, zapewnia AES/EBU, będący w skrócie cyfrowym odpowiednikiem połączenia symetrycznego (również wtyk i gniazdo XLR).

    Wraz z rozwojem ogólnie dostępnej techniki cyfrowej pojawiło się USB-B, w nowoczesnym sprzęcie audio służy do przesyłu sygnałów najwyższej rozdzielczości, a kable LAN do połączeń sieciowych. Wreszcie kable HDMI - do przesyłu obrazu i dźwięku.

    Audiofilska "zabawa" z kablami dotyczy też kabli cyfrowych, ale w mniejszym stopniu, nie budzą one takich emocji, nadziei i kontrowersji, jak analogowe interkonekty i oczywiście kable głośnikowe.

    Audio
    E-WYDANIE AUDIO
    W PREZENCIE!
    Zapisz się na subskrypcję naszego newslettera, a otrzymasz gratis e-wydanie
    NEWSLETTER ZAPISZ SIĘ
    Close icon
    Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

    Live Sound & Installation

    Magazyn techniki estradowej

    Gitarzysta wrzesień 2021

    Gitarzysta

    Magazyn fanów gitary

    Perkusista styczeń 2021

    Perkusista

    Magazyn fanów perkusji

    Estrada i Studio czerwiec 2021

    Estrada i Studio

    Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

    Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

    Estrada i Studio Plus

    Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

    Audio październik 2021

    Audio

    Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

    Domowe Studio - Przewodnik 2016

    Domowe Studio - Przewodnik

    Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu