Kable cyfrowe można uznać za frakcję interkonektów, ale można też potraktować odrębnie, zwłaszcza że występuje tutaj wiele technik i standardów.
Najbardziej popularne (bo najtańsze) jest połączenie Toslink (optyczne), wystarczające do przesyłu sygnału o maks. rozdzielczości 24 bity / 96 kHz; przesył 24 / 192 możliwy jest przez format SPDiF (tzw. elektryczny, koaksjalny, z wtykiem RCA), a najlepsze rezultaty, wśród tradycyjnych połączeń cyfrowych sprzętu audio, zapewnia AES/EBU, będący w skrócie cyfrowym odpowiednikiem połączenia symetrycznego (również wtyk i gniazdo XLR).
Wraz z rozwojem ogólnie dostępnej techniki cyfrowej pojawiło się USB-B, w nowoczesnym sprzęcie audio służy do przesyłu sygnałów najwyższej rozdzielczości, a kable LAN do połączeń sieciowych. Wreszcie kable HDMI - do przesyłu obrazu i dźwięku.
Audiofilska "zabawa" z kablami dotyczy też kabli cyfrowych, ale w mniejszym stopniu, nie budzą one takich emocji, nadziei i kontrowersji, jak analogowe interkonekty i oczywiście kable głośnikowe.