EDILSON SANCHEZ

Domingo

Domingo

Wykonanie

Nagranie

Sanchez zadomowił się w naszym kraju, a przybył do nas wraz z gitarą basową z dalekiej Kolumbii. Nietrudno się domyślić, że muzyka z kraju jego dzieciństwa jest mu nadal bliska, a jej powabami zaraził naszych muzyków: Piotra Wyleżoła - fortepian, Sebastiana Frankiewicza - perkusja i Marka Podkowę - saksofon tenorowy.

W jednym z utworów dołożył partię wokalną Grzegorz Karnas (także współproducent kompaktu), a w innym perkusjonalista Jean Paul Garces. Wprawdzie większość materiału napisał sam Sanchez, to charakter poszczególnych utworów jest mocno zróżnicowany. Żywe, choć nie w latynoskim klimacie, "Wysokie progi" z wokalizą Karnasa kontrastują z balladowo-słowiańską aurą "Domingo Por la Tarde".

Sanchez sprawia wrażenie bardzo sprawnego basisty, a jego popisy solowe są zawsze na poziomie, choć z wibracji strun jego akompaniamentu bardziej emanuje konwencja funky niż latynoska.

Polscy muzycy z animuszem włączają się do akcji, które napędza niezmiennie sprężysty bas. Charakter prezentacji przypomina momentami dawne nagrania Stana Getza, gdy zachwycał bossa novą, a wiec swobodne i pełne relaksu granie z zachowaniem jazzowych kanonów. Momentami robi się bardziej żywiołowo, a nawet zadziornie.

Cezary Gumiński
HEVHETIA / GIGI

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio kwiecień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu