TIGRAN HAMASYAN

Mockroot

Mockroot

Wykonanie

Nagranie

Kompakt rozpoczyna się całkiem obiecująco utworem "To Love" stanowiącym harmonijny splot męskiego głosu w wysokim rejestrze z pełnym finezji akompaniamentem fortepianu i szumem wiatru. Kolejny, żywszy utwór "Song for Melan & Rofik", o introdukcji utrzymanej w podobnej formie, zostaje po kilku taktach przełamany ostrym (jakby rockowym) nieparzystym rytmem, dochodzi do głosu scratching i robi się nieokreślona w wyrazie eklektyczna atmosfera.

Trudno tu nie docenić polotu armeńskiego pianisty (właściwie klawiaturzysty) wokalisty i kompozytora w budowaniu swoistych kolaży muzycznych, których odbiór może jednakże wydawać się ciężki. W "Kars" powraca nuta liryczna w harmonijnym łączeniu śpiewu z perlistymi pasażami fortepianowymi, którym wtóruje miarowy trzask gramofonu. Kompozycja "Lilac" to niezwykle estetyczny popis fortepianowy solo. Jednakże kolejne utwory utrzymane są konsekwentnie w eklektycznej etno-jazz-rockowej konwencji.

W tej dynamicznej prezentacji pomagają Hamasyanowi basista i perkusista; potrafią oni sprostać budowaniu złożonych konfiguracji rytmicznych z ciągłymi zmianami tempa i wątków melodycznych. Dziełko oryginalne, lecz nie dla ortodoksyjnych jazzfanów.

Cezary Gumiński
NONESUCH/WARNER

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta marzec 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio kwiecień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu