THE BAD PLUS

Never Stop II

Never Stop II

Wykonanie

Nagranie

Występ amerykańskiego tria The Bad Plus był najciekawszym na festiwalu Jazz Jamboree 2018. Po odejściu pianisty Ethana Iversona jego miejsce zajął Orrin Evans i od razu powiem, że ta zmiana wyszła zespołowi na dobre. Niektórzy uważają, że powinien zmienić nazwę, bo to już nie ta sama kapela. A jednak ta sama, choć lepsza. Oczywiście nadal lubię ich pierwsze albumy z początku XXI wieku.

The Bad Plus pokazał w Warszawie, że potrafi zachować impet w poszukiwaniu nowych form ekspresji dla fortepianowego tria, wzbogacając je o improwizacje. A w tej dziedzinie Orrin Evans wydaje się ciekawszy od Iversona. Niezmiennie ważnymi postaciami grupy pozostają: kontrabasista Reid Anderson i perkusista Dave King. Po płycie "It`s Hard" muzycy pozostali bez dużego wydawcy i promotora.

Album "Never Stop II" (to jakby kontynuacja płyty "Never Stop" z 2010 r.) trudno znaleźć w sklepie, ale warto go sprowadzić. Muzycy napisali własne kompozycje. Otwierająca "Hurricane Birds" urzeka linią melodyczną fortepianu i niepokoi wartkim rytmem perkusji. W "Trace" Evans rozwija solówkę do ekstatycznej kulminacji. W "Boffadem" preparuje brzmienie fortepianu grając prostą melodię. Wyeksponowany rytm nadal wyróżnia zespół na tle innych, a fortepian przykuwa uwagę intrygującymi akordami.

Marek Dusza
Legbreaker Records

GATUNKI MUZYKI
Live Sound & Installation kwiecień - maj 2020

Live Sound & Installation

Magazyn techniki estradowej

Gitarzysta kwiecień 2024

Gitarzysta

Magazyn fanów gitary

Perkusista styczeń 2022

Perkusista

Magazyn fanów perkusji

Estrada i Studio czerwiec 2021

Estrada i Studio

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Estrada i Studio Plus listopad 2016 - styczeń 2017

Estrada i Studio Plus

Magazyn muzyków i realizatorów dźwięku

Audio kwiecień 2024

Audio

Miesięcznik audiofilski - polski przedstawiciel European Imaging and Sound Association

Domowe Studio - Przewodnik 2016

Domowe Studio - Przewodnik

Najlepsza droga do nagrywania muzyki w domu