HARMAN/KARDON GO + PLAY

HARMAN/KARDON GO + PLAY
Można potańczyć

Mimo że sojusznicza marka JBL stacje dokujące ma rozpracowane od dawna, dowództwo koncernu Harmana uznało, iż temat produktów iPodopochodnych jest na tyle żywy, rozległy, wręcz eksplodujący i przynoszący profity, że zarabiać w ten sposób może również marka HK. Pomysłów wystarczy - klientów też.

To, co się od razu zauważa, to wygodny sposób przenoszenia połączony z maksymalną troską o to, aby w czasie takich spacerów nasz drogocenny iPhone - kupiony za parę tysięcy złotych - nie wypadł przypadkiem na ziemię.

Samą stację Harman Kardon Go + Play wykonano solidnie, jak opancerzony pojazd - rura do przenoszenia i osłony głośników z drapanej stali nierdzewnej (Inox), żadnych wystających elementów, gniazda wejściowe zabezpieczone gumowymi uszczelkami jak w kamerze wideo, jest nawet schowek na pilota, jakby żywcem wyjęty z samochodu. Jednym słowem, industrialny i przemyślany design. Oczywiście mobilność konstrukcji nie miałaby większego sensu, gdyby wszędzie trzeba było ciągnąć kabel - od dołu znajdziemy pojemnik na 8 baterii (lub akumulatorków).

Pilot radiowy to osobna bajka. Pozwala na sterowanie w promieniu do 5,5 m, pracując na częstotliwości 2,4 GHz. Nie będę wszystkiego zwalał na firmę Harman, bowiem dostrzegam również - od czasu do czasu - ograniczenia własnego umysłu, ale powiem bez ogródek: ten pilot nie jest intuicyjny; ktoś, kto go projektował, chciał pójść śladami mistrza Jobsa i sprowadzić wszystko do poziomu "jednego przycisku", ale finalnie zrobił ich 6 i podpiął pod nie 23 różne funkcje. Ten pilot żyje własnym życiem i trzeba się go najpierw nauczyć (wyczuć), co nie wszystkim przychodzi łatwo…

W samym urządzeniu mamy do czynienia z bi-ampingiem, czyli osobnymi wzmacniaczami dla poszczególnych przetworników. Drugą specjalną techniką jest system inteligentnego (jak ja kocham to słowo) zarządzania procesorem DSP, w zależności od tego, czy gramy z kabla, czy z baterii. Z góry mówię, że nie grałem z baterii, ale przypuszczam, że chodzi tu o pewne uproszczenia w obróbce dźwięku, które w warunkach terenowych mają mniejsze znaczenie, a pozwalają ograniczyć konsumpcję energii.

Gniazdkologia - wejście audio w postaci mini-jacka, komponentowe wyjście wideo S-Video (filmy i zdjęcia na telewizor), USB ograniczone do synchronizacji iPoda z iTunes na PC, zasilanie. Mamy więc praktycznie wszystko, co w świecie odtwarzaczy przenośnych potrzebne, a poprzez wejście audio możemy też grać bezpośrednio z komputera, zastępując zwykłe głośniczki do PC.

Ładowanie iPoda odbywa się automatycznie nawet wtedy, gdy system jest wyłączony. W komplecie dostajemy: zewnętrzny zasilacz, pilot radiowy, przewód audio, adapter do tych malutkich iPodzików Mini i Nano oraz gumową wkładkę zabezpieczającą większe modele przez zbędnymi wibracjami.

Odsłuch

Jeśli komuś zależy na efektownym dźwięku z przenośnego urządzenia, to na bank będzie miał frajdę, a dodatkowo zrobi wrażenie na gościach. Bazę buduje wysokiej jakości bas - niski, a przy tym bez dudnień, krótki, kontrolowany.

Na tym fundamencie pojawia się przyjemny dla ucha środek z lekko wycofanymi wokalami i delikatnie uwypuklonymi blachami perkusji. Harman Kardon Go + Play nie gra liniowo, ale swobodnie, fizjologicznie, muzykalnie. Nie patrząc na urządzenie, można by obstawiać, że źródło jest sporo większe. Niejako w komplecie dostajemy więc możliwość grania głośnego, bez specjalnych zniekształceń. Za pomocą stacji Harman Kardon Go + Play nie nagłośnimy wielkiego balu, ale kilka par może potańczyć…

Waldemar (Pegaz) Nowak

HARMAN/KARDON GO + PLAY

  • Produkowany Tak
  • Stacja dokująca dla iPoda Tak
  • Wejścia/wyjścia mini-jack / S-VIDEO
  • USB Tak
  • Bluetooth nie
 
 

Podstawowe dane

  • 1 800 zł Cena

Nasza ocena

  • Wykonanie: Przemyślany projekt sprzętu przenośnego, żadnych wystających elementów, mogących ulec uszkodzeniu w transporcie.
  • Funkcjonalność: Zasilanie bateryjne, gniazdo iPoda zabezpiecza go przed przypadkowym wypadnięciem w czasie transportu, pilot przekombinowany.
  • Brzmienie: Urządzenie "imprezowe" o efektownym brzmieniu opartym na basowej podstawie.
TEAC NT-503

TEAC
NT-503

Japońska firma oferuje zarówno klasycznie wyglądający sprzęt Hi-Fi, jak i urządzenia nawiązujące do form studyjno- profe...

BOWERS & WILKINS Z2

BOWERS & WILKINS
Z2

Cena: 1 800 zł

DENON DSD500 Cocoon Home

DENON
DSD500 Cocoon Home

Cena: 2 200 zł

JBL OnBeat Venue

JBL
OnBeat Venue

Cena: 900 zł

MARANTZ MS7000 Consolette

MARANTZ
MS7000 Consolette

Cena: 3 500 zł

Audio - wrzesień 2016

Strefa Magazynu

Audio 09/2016

Rynek audio zmienia się szybko i podąża w różnych kierunkach. Zmiany te czasami zaskakują nawet ekspertów i najbardziej doświadczone firmy, dlatego nie chcąc zostać w tyle, coraz częściej reagują one jak najszybciej.

Odbierz prezent

Zamów prenumeratę miesięcznika
Audio, a otrzymasz wybraną
przez siebie płytę z naszej kolekcji!
Newsletter
zapisz się i zyskaj
Zamów newsletter, a co tydzień otrzymasz porcję
wyselekcjonowanych wiadomości ze świata
audio-video i muzyki.
Teraz przy zapisaniu się na
newsletter otrzymasz bieżące
e-wydanie magazynu AUDIO
Okładka Audio